A właściwie… co to takiego jest SEO? Search Engine Optimization, czyli po prostu optymalizacja stron internetowych pod kątem jak najlepszej oceny przez algorytm pozycjonujący strony internetowe w organicznych wynikach wyszukiwania. W warunkach polskich dotyczy to oczywiście działań zwiększających widoczność witryny w odpowiedzi na różnego typu frazy kluczowe w wyszukiwarce Google, do której należy nieomal 100% wysyłanych zapytań. Działania mające na celu zwiększenie widoczności możemy podzielić na procesy wewnętrzne (odbywające się po stronie serwisu) oraz zewnętrzne.
Dowiedz się więcej o Audytach SEO oraz o procesie pozycjonowania
Search Engine Marketing jest to sposób reklamowania swojej firmy w wyszukiwarce Google oraz na stronach partnerów firmy Google za pomocą narzędzia Google Ads. Całość działania systemu opiera się o model rozliczeń PPC (płatność odbywa się tylko za kliknięcie w różnego typu linki reklamowe). Mimo, iż nazwa narzędzia bezpośrednio nawiązuje do reklamowania się w wynikach wyszukiwania, w chwili obecnej możliwości mamy dużo więcej. Są one również dużo bardziej zaawansowane i pozwalają nam trafiać ściśle do tych klientów, których obieramy jako naszą grupę docelową. Oprócz bardzo dobrze wszystkim znanych linków reklamowych pojawiających się m.in. na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, wyróżnić możemy:
Dowiedz się więcej o Kampaniach PPC - Google Ads oraz Facebook Ads