Google Ads (dawniej: AdWords)

Lemur Studio > Google Ads (dawniej: AdWords)

    Podaj nazwę swojej domeny, aby uzyskać darmową konsultację.

    Imię (mile widziane)

    Telefon (mile widziany)




    Google Ads – co to takiego?

    Google Ads, to najpopularniejszy w Polsce system do reklamowania swojej firmy on-line w modelu PPC (płatność za kliknięcie). Najbardziej znaną formą Google Ads są oczywiście płatne odnośniki, czyli dobrze wszystkim znane linki reklamowe, które zajmują najczęściej pierwsze pozycje wyników wyszukiwania (lecz nie tylko!). To jednak nie wszystko, co wchodzi w skład tego modelu reklamy internetowej. Promować możemy się również za pomocą reklam graficznych, czyli tak zwanych bannerów reklamowych oraz filmów emitowanych na platformie YouTube.

    Pomagamy przedsiębiorcom zarabiać pieniądze i rozwijać swoje firmy

    W Lemur Studio gramy w otwarte karty. Aby móc sprawnie wypromować swój biznes, potrzebny będzie Ci budżet uzależniony od poziomu trudności Twojej branży i rynku, na którym działasz. Jeżeli nie będziesz dysponować budżetem, który w oparciu o naszą wieloletnią wiedzę i doświadczenie ma szansę przynieść Twojej firmie zwrot z inwestycji, powiemy Ci o tym wprost. Jesteśmy nastawieni na wieloletnie współprace, a nie na „łapanie” klientów – działać w ten sposób możemy tylko wtedy, jeśli widzisz, że nasza praca po prostu Ci się opłaca. 86% klientów, którzy związali się z nami współpracą w pierwszym roku naszego istnienia, są z nami nadal.

    o

    Zarówno reklamy graficzne, jak i reklamy na YouTube możemy również wyświetlać użytkownikom, którzy podjęli jakąś konkretną interakcję na naszej stronie lub też po prostu ją odwiedzili. Emisję reklam tego typu nazywamy remarketingiem. Dla przedsiębiorcy, który stawia swoje pierwsze kroki w rozpowszechnianiu swojego wizerunku w sieci, reklamy w modelu PPC będą naturalnym wyborem. Zanim proces pozycjonowania zaowocuje odpowiednią widocznością w organicznych wynikach wyszukiwania minie wiele miesięcy, a dzięki reklamom Google Ads swoją sprzedaż możesz uruchomić praktycznie z dnia na dzień. Klient pozyskany w ramach SEO, jest klientem zdecydowanie bardziej wiernym Twojej marce, natomiast klient pozyskany w ramach SEM potrzebuje w tej właśnie chwili Twojego produktu lub/i usługi i za zaspokoje tej właśnie – pilnej potrzeby – odpowiada Google Ads i cały nasz dział SEM.

    PAMIĘTAJ: Klient, który trafia do Twojej firmy przez organiczne wyniki wyszukiwania, jest innym klientem niż ten, trafiający do Ciebie dzięki reklamom płatnym. SEO oraz SEM wzajemnie się uzupełniają i nie warto odpuszczać z żadnej z tych dróg.

    Linki sponsorowane

    Znają je doskonale chyba wszyscy użytkownicy Internetu. Ich założeniem jest wyświetlanie użytkownikowi propozycji ofertowych tematycznie związanych z jego zapytaniem. Wprowadzając do wyszukiwarki frazę: “szkolenie bhp szczecin” – zostaną nam wyświetlone reklamy firm, które przeprowadzają szkolenia BHP na terenie miasta Szczecin i dokładnie tak samo sprawa będzie wyglądać w przypadku zdecydowanej większości zapytań kierowanych do wyszukiwarki Google. Łatwo się domyślić, że najczęstszym powodem emisji reklam tego typu jest zwiększenie sprzedaży i zysków, jednak nie jest to jedyny motyw. W zależności od ustawień kampanii, możemy ją nakierować np. na zwiększenie liczby samych wyświetleń, co w oczach użytkowników zdecydowanie zwiększa świadomość promowanej marki. Dodatkowo, jeżeli reklamować chcemy markę bardzo rozpoznawalną – lokalnego (lub nie tylko!) lidera branży, musimy ją również promować na frazy kluczowe związane z… własną marką. Co do etyki działań firm, które emitują swoje reklamy w odpowiedzi na zapytania związane z marką swojego konkurenta można by długo polemizować, jednak tak długo, dopóki w treści reklamy nie używają oni bezpośrednio nazwy marki konkurenta – w oczach prawa wszystko odbywa się w sposób jak najbardziej legalny.

    Ma najwyższy poziom hierarchii w strukturze. To na jej poziomie ustalamy lokalizacje geograficzne, w których wyświetlać się mają nasze reklamy, budżety dzienne, daty rozpoczęcia i zakończenia emisji reklam, czy też zdarzenia, które mają być zliczane, jako konwersje sprzedażowe. W skład kampanii wchodzą tak zwane “grupy reklam”.

    Stanowi osobny poziom organizacyjny w strukturze, przewidziany na odpowiednie, tematyczne pogrupowanie poszczególnych treści reklamowych. Na jej poziomie możemy uściślić dane demograficzne odbiorców reklam (ich wiek), a także dostosować stawki poszczególnych słów kluczowych dla danego urządzenia – telefonu komórkowego, komputera, czy tabletu.

    Na reklamę tekstową składają się trzy nagłówki o długości do 30 znaków oraz dwa teksty reklamy o długości do 90 znaków. Najczęściej jednak, algorytm Google wyświetla użytkownikom tylko dwa pierwsze nagłówki oraz pierwszy tekst reklamowy, o czym musimy pamiętać tworząc nasze treści. Nie możemy dopuścić do sytuacji, w której nie wziąwszy tego pod uwagę, prezentujemy potencjalnemu klientowi przekaz z połową przeznaczonej dla niego treści. W ramach reklamy tekstowej, możemy również stworzyć tzw. reklamę dynamiczną, w której określamy wiele różnych nagłówków i tekstów reklam, a algorytm sam decyduje, jaką treść wyświetli danemu użytkownikowi po to, aby była jak najlepiej pasowała do jego zapytania. Ta opcja może na pozór wydawać się całkiem atrakcyjna, jednak jest jedno ‘ale’ – taki rodzaj reklamy tekstowej, nie pozwoli nam na dokładną optymalizację treści reklam.

    Nie stanowi co prawda osobnego poziomu organizacji, a stawkę za nie możemy ustalić tak naprawdę na dowolnym poziomie struktury, jednak jest to element na tyle znaczący, aby wspomnieć o nim na tym etapie chociaż w dwóch krótkich zdaniach. Frazę kluczową możemy dookreślić za pomocą trzech typów dopasowań – przybliżonego, do wyrażenia oraz ścisłego, dzięki którym Wasza reklama może wyświetlać się tylko i wyłącznie tym użytkownikom, którzy wprowadzili do wyszukiwarki np. zapytanie identyczne (znak w znak) do określonej przez nas frazy. Warto na jego poziomie ustalić maksymalną stawkę CPC (kosztu pojedynczego kliknięcia) – jest to jeden z najważniejszych czynników optymalizacyjnych kampanii sprawiających, że osiągniemy lepsze efekty przy wykorzystaniu mniejszych nakładów finansowych, poprawiając tym samym współczynnik kosztu konwersji.

    Możliwości poszczególnych kampanii Kampania tekstowa Kampania displayowa Kampania wideo
    Widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania
    Widoczność na różnego typu stronach internetowych
    Możliwość wdrożenia zaawansowanego remarketingu

    Reklamy graficzne

    Czyli innymi słowy – kampanie display’owe. W odróżnieniu od linków sponsorowanych, ten typ kampanii reklamowej nie jest emitowany w organicznych wynikach wyszukiwania, tylko na różnego typu stronach w sieci, będących partnerami firmy Google w ramach programu Google AdSense. Firmy wyświetlające na swoich serwisach reklamy graficzne, czerpią oczywiście z tego tytułu profity, a dla nas jako reklamodawcy, niesie to cały szereg korzyści pod kątem planowania miejsca wyświetleń tego rodzaju kampanii. Zestaw banerów graficznych możemy wyświetlać użytkownikom na wszystkich stronach w sieci, jednak w wielu przypadkach za olbrzymią zaletę uznać można emisję grafik na branżowych i tematycznie związanych z naszą działalnością witrynach. Dzięki temu mamy pewność, że nasza reklama trafi dokładnie do tych odbiorców, którzy naszą branżą są w mniejszy lub większy sposób – zainteresowani. Oprócz tej istotnej funkcjonalności kampanie graficzne możemy dookreślić, za pomocą większości narzędzi do targetowania dostępnych w przypadku linków sponsorowanych. Należą do nich m.in.: dane demograficzne (wiek) odbiorców treści, urządzenia docelowej emisji (telefon komórkowy, komputer, tablet), czy też lokalizacji geograficznej użytkowników. Co do zasady – podział hierarchiczny struktury organizacyjnej kampanii, jest dokładnie taki sam, jak ma to miejsce w przypadku linków reklamowych. Tu również, co może wydawać się na pozór dziwne – możemy określić w wielu formach słowa kluczowe. Zastanawiacie się pewnie dlaczego, skoro reklamy graficzne nie wyświetlają się w wyszukiwarce? Algorytm Google decydujący o wyświetleniu konkretnej reklamy danemu użytkownikowi, bierze pod uwagę m.in. historię jego wyszukań, a nawet historię danej sesji przeglądarki – dzięki temu, może bardzo trafnie zaproponować naszą reklamę potencjalnemu klientowi, który wcześniej interesował się tematami związanymi z obszarem naszej działalności.

    Możliwość wypowiedzenia umowy w dowolnym momencie

    Nasza praca jest rzetelna i przynosi wymierne efekty – nie musimy nikogo przywiązywać do siebie na siłę. Jeśli uznasz, że nasza współpraca nie przynosi Ci oczekiwanych korzyści, możesz z niej zrezygnować w dowolnym momencie.

    o

      Podaj nazwę swojej domeny, aby uzyskać darmową konsultację.

      Imię (mile widziane)

      Telefon (mile widziany)




      Reklamy graficzne, które wyświetlamy użytkownikom, podzielić możemy również ze względu na mechanikę prezentacji treści – na reklamę statyczną, ruchomą oraz dynamiczną. Reklama statyczna, to klasyczny banner reklamowy z prezentacją treści, dlatego dla wielu osób dużo bardziej atrakcyjną formą będzie reklama ruchoma, czyli wzbogacona o pewne elementy animacyjne. Tego typu multimedium z pewnością bardziej przykuwa uwagę potencjalnego klienta, jednak musimy uważać, aby nie przesadzić z ilością animacji i długością ich trwania, ponieważ zarówno w wariancie statycznym, jak i ruchomym – musimy zmieścić się w wymaganym limicie 150 KB. Tworzenie reklam graficznych zawsze związane jest z dodatkowym kosztem ich stworzenia, dlatego warto wiedzieć, jakie są najbardziej popularne wymiary reklam graficznych. Warto w tym celu zapoznać się z artykułem opublikowanym w dziale pomocy Google Ads. Jeżeli nie chcemy tworzyć zestawu bannerów zaprojektowanych konkretnie pod daną rozdzielczość – możemy skorzystać z rozwiązania podobnego do tego, z którym mamy do czynienia w przypadku linków reklamowych – reklamy dynamicznej. W tym przypadku, przesyłamy do Google Ads składowe elementy banneru (np. logotyp firmy oraz tło graficzne), a algorytm sam, bez naszego udziału zadecyduje, jak będzie wyglądać grafika prezentowana potencjalnemu klientowi w danej rozdzielczości. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne, natomiast musimy tutaj pamiętać, że nie mamy w tym wypadku pełnej kontroli nad tym, jak będzie prezentować się ostateczna forma reklamy. Może to prowadzić do wielu błędów związanych m.in. z zasłonięciem istotnego z naszego punktu widzenia przekazu reklamowego.

      WAŻNE: Reklama displayowa oraz reklama na YouTube są dużo tańszą formą reklamy, aniżeli linki reklamowe. Wyświetlenia i obejrzenia, przy stosunkowo niskich nakładach finansowych idą bardzo często w dziesiątki, setki tysięcy, zwiększając tym samym świadomość naszej marki potencjalnych klientów.

      Reklama wideo na YouTube

      Przykład filmu reklamowego od Lemur Studio

      Do niedawna reklama wideo mogła kojarzyć się tylko i wyłącznie z emisją w telewizji. Te czasy już dawno i bezpowrotnie minęły! Teraz każdy przedsiębiorca może publikować swoje filmy reklamowe na platformie YouTube, a następnie promować je, trafiając dzięki temu bezpośrednio do osób zainteresowanych ich produktem lub usługą. Chyba w żadnym, z wymienionych powyżej typów kampanii, kreatywność i pomysłowość nie mają aż tak dużego znaczenia i szerokiego zastosowania, jak w przypadku kampanii wideo. Film promocyjny może zarówno prezentować wnętrza naszej firmy uwiarygadniając ją w oczach nowego klienta, jak również być merytorycznym (i nawet całkiem długim!) materiałem z przeglądu możliwości technicznych danego sprzętu. Sam podział hierarchiczny poszczególnych poziomów kampanii wygląda tak samo, jak w przypadku linków reklamowych oraz reklam displayowych. Jeżeli chcemy odpowiednio targetować naszą reklamę na odpowiednią, interesującą nas grupę docelową, mamy również do dyspozycji te same narzędzia, z których korzystamy w przypadku dwóch wyżej wymienionych typów kampanii. Jedyne co odróżnia reklamy na YouTube od pozostałych, to rodzaj rozliczenia. Odbywa się ono tutaj w ramach tzw. CPV – kosztu obejrzenia pojedynczej reklamy. Nie zmienia to natomiast faktu, że w reklamie wideo możemy zawrzeć odnośnik reklamowy do naszej strony internetowej w ramach odpowiednio skonfigurowanego wezwania do działania.

      Remarketing

      Kojarzysz sytuację, w której po odwiedzeniu jakiegoś sklepu internetowego – produkt, który leżał w obszarze Twoich zainteresowań, wyświetla się teraz praktycznie na każdej, dowolnej stronie w sieci? To właśnie remarketing. Jest to rodzaj emisji reklam płatnych, w których odpowiednio zaprojektowaną treść reklamową prezentujemy tylko i wyłącznie takim użytkownikom, którzy wykonali na naszej stronie internetowej jakąś konkretną interakcję – kliknęli w odnośnik, skopiowali jakiś fragment tekstu, spędzili na danej podstronie więcej niż 30 sekund lub po prostu ją odwiedzili. Dzięki temu użytecznemu narzędziu, możemy wyświetlać konkretne rodzaje reklam użytkownikom nawet nie tyle zainteresowanym naszą branżą, co po prostu naszą firmą. Reklamy w ramach remarketingu możemy publikować tylko w ramach kampanii displayowych i kampanii wideo. Aby móc wyświetlać reklamy skrojone na miarę użytkowników naszej witryny – musimy stworzyć coś, co nazywamy listą remarketingową. Jest to nic innego, jak zbiór użytkowników pogrupowanych według zaprojektowanych przez nas typów działań na stronie. Dzięki listom remarketingowym, mamy możliwość publikacji reklam nie tylko na YouTube oraz w sieci reklamowej (kampanie displayowe), ale także w Gmailu.