Filmy promocyjne

Lemur Studio > Filmy promocyjne

W obecnych czasach produkcja filmów promocyjnych jest dużo prostsza i tańsza, niż dawniej. Dzięki temu, praktycznie każda firma jest w stanie zlecić realizację filmu reklamowego, dopasowanego do własnych potrzeb, oczekiwań i możliwości. Zabierając się za produkcję dowolnego rodzaju materiału filmowego musimy mieć przede wszystkim na uwadze platformę, na jaką ma zostać przeznaczony. Zupełnie inaczej podejdziemy do stworzenia krótkich zajawek filmowych, które docelowo będą miały znaleźć się na Facebooku, inaczej podejdziemy do celu, jakim jest produkcja filmów instruktażowych stworzonych do videobloga na YouTube, a jeszcze inną drogą pójdziemy w przypadku produkowania filmów dla firm – filmów korporacyjnych lub video-prezentacji obiektów biurowo-usługowych.

Produkcja filmów reklamowych

Co do zasady, poprzez sformułowanie “film reklamowy” rozumiemy dowolny materiał filmowy, którego celem jest podniesienie wyników sprzedaży oraz jakości szeroko rozumianego wizerunku. Ilość zastosowań filmów promocyjnych jest praktycznie nieograniczona, a same materiały graficzne, multimedialne stanowią w chwili obecnej znacznie większą część przekazu płynącego dla użytkownika/klienta, aniżeli tradycyjne słowo pisane. Każdy człowiek ceni swój czas, stąd też dużo wygodniej jest pewne rzeczy pokazać, czy też zademonstrować na przykładach, tym bardziej, że nie w każdej branży opis usługi będzie dla klienta jasny, oczywisty i zrozumiały. W jaki sposób osoba wybierająca się po raz pierwszy do gabinetu medycyny estetycznej ma zrozumieć na czym polega nieinwazyjny lifting powiek za pomocą urządzenia chirurgicznego Plasma IQ? Czy nie łatwiej byłoby pokazać przebieg takiego zabiegu za pomocą kilkudziesięciosekundowego filmu instruktażowego, podczas którego rozwiejemy wszystkie obawy i wątpliwości potencjalnego klienta?

Podczas jednego lub kilku dni zdjęciowych możemy zrealizować dużą ilość materiału filmowego, dzięki czemu możliwe będzie montaż do wielu różnych, użytecznych form. Podczas 1-2 dniowej sesji w warsztacie mechanicznym możemy stworzyć materiał, z którego następnie stworzymy kilka/kilkanaście filmów instruktażowych, film promocyjny oraz korporacyjny. Następnie, materiały te mogą:

stanowić świetną bazę pod budowę interesującego i angażującego wielu użytkowników kanału w mediach społecznościowych;

zostać wykorzystane w ramach płatnych kampanii video na platformach Google Ads (czyli reklama na YouTube) oraz Facebook Ads;

znaleźć się na stronie internetowej przedsiębiorcy, celem uwiarygodnienia w oczach klienta, który dotąd nie miał żadnego kontaktu z marką.

Produkcja filmów korporacyjnych

Czym odróżniają się filmy promocyjne dla firm od zwykłych filmów reklamowych? Odpowiedź jest prosta – jakością. Proste filmy promocyjne, czy też instruktażowe przeglądane są najczęściej na stosunkowo niewielkich urządzeniach mobilnych, a co za tym idzie – mogą być produkowane za pomocą nieco tańszego sprzętu. Kiedy patrzymy na filmy reklamowe dla firm, najczęściej robimy to podczas zebrań korporacyjnych lub podczas spotkań z ważnymi klientami biznesowymi. Czynimy to wówczas, na rzutnikach – projektorach multimedialnych, czy też telewizorach, które nierzadko oferują możliwości projekcyjne w rozdzielczościach 4K, czy też 8K. Na takiej jakości sprzętach, kiedy bardzo dobrze widoczny jest każdy, nawet najmniejszy detal, musimy zadbać o każdy aspekt video prezentacji. W końcu każda osoba odpowiedzialna za wizerunek marki, czy też przedsiębiorstwa, chce ukazywać je tylko w najlepszym świetle, prawda?

SZKODLIWY MIT: Produkcja reklam, video-prezentacji, filmów korporacyjnych i innych filmów promocyjnych wiąże się z bardzo dużymi kosztami.

Płatne kampanie video na YouTube

Kampanie video są obecnie najtańszymi formami płatnej reklamy w internecie, wielokrotnie tańszymi od znanych wszystkim linków reklamowych (sponsorowanych). Przy kosztach rzędu kilkudziesięciu-kilkuset złotych, w zależności od wybranego modelu kampanii, jesteśmy w stanie realizować zasięgi idące w setki tysięcy obejrzeń. Decydując się na budowę kampanii video, musimy wziąć pod uwagę wybór konkretnego podtypu kampanii:

Z pewnością kojarzysz na YouTube przycisk “pomiń reklamy”? Oczywiście, że tak. Najczęściej, możemy to uczynić po upłynięciu 5 sekund, a więc decydując się na ten konkretny podtyp kampanii video musimy zadbać o to, aby w ciągu tych 5 sekund zdążyć zapoznać potencjalnych klientów ze swoją marką. Naprawdę, da się to zrobić!

Z reguły pojedyncze odtworzenie takiej reklamy jest droższe, aniżeli w przypadku reklam możliwych do pominięcia, ale bardzo często po prostu warto to zrobić. Docieramy wtedy do użytkownika z całością planowanego przekazu.

Zaprojektowany, celem wygodnego przekazu multimedialnego dla urządzeń mobilnych. W ramach tego podtypu reklamy, możemy wykorzystać tyck materiały audo-video, nie przekraczające 6 sekund.

Filmy reklamowe tego rodzaju wyświetlane są tylko i wyłącznie w odtwarzaczach multimediów zlokalizowanych na stronach partnerów Google, czyli nie wyświetlają się one na YouTube.

Forma przeznaczona dla kreatywnych twórców reklam. Dzięki niej, do kampanii możemy dodać serię filmów i wyświetlać je poszczególnym użytkownikom w konkretnej kolejności. Dzięki temu podtypowi, możemy wyświetlić potencjalnemu klientowi serię filmów instruktażowych, bądź po prostu prezentujących produkt, i zadbać dzięki temu zarazem, żeby filmy nie powtarzały się. Możemy również “opowiedzieć” w ten sposób historię swojej firmy, marki, czy też przedstawić naszą misję, wizję, plany na najbliższą przyszłość lub działania pozabiznesowe, np. działalność charytatywną.

Filmy promocyjne – ile to kosztuje?

Zaczynamy od pomysłu i planowania produkcji, następnie przechodzimy do etapu realizacji, a na sam koniec – pliki video oraz audio lądują na ‘stole montażowym’. Materiał musi przejść przez wiele żmudnych etapów produkcji, zanim powstanie z niego dobrej jakości film promocyjny. Cena jest tutaj uzależniona w głównej mierze od ilości oraz doświadczenia specjalistów zaangażowanych w produkcję, a także od kosztu i jakość sprzętu, z którego będziemy korzystać. Najprostsze produkcje zaczynają się już od 2 000 PLN netto, jeśli myślimy o stworzeniu reklam, których platformą przeznaczenia jest Internet. Myśląc o kosztach, możemy również założyć, że jeden dzień zdjęciowy jednego specjalisty z dużym doświadczeniem to koszt ok. 1 000 PLN. Sam montaż z kolei, zależy w głównej mierze od ilości elementów animacyjnych, których to stworzenie jest bardzo czasochłonne. Podstawowy montaż filmów, to ok. 1 000 – 2 000 PLN. WAŻNE – jeśli jesteś naszym klientem i współpracujemy razem przy innych usługach, takich jak np. pozycjonowanie, a w dodatku zależy Ci, aby stworzyć na cele Twojej promocji najwyższej jakości filmy reklamowe, cena tak naprawdę nie gra roli, dlatego, że w ramach dłuższej współpracy dostaniesz je od nas w wielu przypadkach… całkowicie za darmo!

Pamiętaj: filmy reklamowe to złożone produkty, a określenie ich ceny zależne jest od wielu czynników.
Najlepiej, jeśli po prostu do nas zadzwonisz lub napiszesz i opowiesz więcej o swoim pomyśle. Do usłyszenia!