Wirtualne spacery to nic innego, jak przeniesione do wirtualnej rzeczywistości wycieczki po Twojej przestrzeni handlowej (lub nie tylko!). Możesz przeglądać je dzięki specjalnym okularom do odtwarzania obrazu 3D (tzw. gogle VR lub gogle do wirtualnej rzeczywistości), oraz na każdej powierzchni dwuwymiarowej – telewizorze, klasycznym komputerze, a także Twoim smartfonie. Wirtualne spacery wykonywać możemy dla Ciebie w dwóch technologiach – należącej do firmy Google oraz technologii Flash – w niektórych przypadkach – niezbędnej.
Powstaje poprzez stworzenie serii zdjęć sferycznych 360 stopni. Pojedyncza panorama sferyczna zbudowana jest z kilkudziesięciu zdjęć dwuwymiarowych, wykonanych w różnym zakresie tonalnym po to, aby jak najwierniej oddać wszystkie detale Twojego pomieszczenia – zarówno te ciemne, jak i te jasne. Łącząc poszczególne zdjęcia panoramiczne oraz piętra i wyspy otrzymujemy wirtualny spacer, który wykorzystać możesz na każdym możliwym do wyobrażenia polu eksploatacji.
Jest to wycieczka zbudowana na bazie dobrze znanego silnika Google Street View. Uzupełnia on w 100% Twoją wizytówkę Google Moja Firma oraz pozytywnie wpływa na ranking Twojej wizytówki, niezależnie od tego, z jakiej ilości pojedynczych panoram sferycznych jest zrealizowany. Jedni z Was użyją go do celów bezpośrednio sprzedażowych (np. numer stolika będącego przedmiotem rezerwacji klienta, podgląd na widok ekranu z poszczególnych siedzeń kinowych), drudzy co celów wizerunkowych. Nie ważne z jakich powodów decydujesz się na jego stworzenie, każdy z nich jest dobry! Spacer wykonać go możemy również w wersji w pełni customizowanej, dopasowanej do Twoich potrzeb i oczekiwań, co szczególnie ważne będzie w przypadku, kiedy przyszły spacer wykonany ma zostać po rozległych budynkach (np. hotele, uniwersytety). Gotowy spacer umieszczany jest na serwerach Google’a, w związku z czym jest zawsze niezawodny i wyświetla się prawidłowo na wszystkich urządzeniach, również tych w wersji mobilnej.
Możliwe jest dzięki niemu wykonywanie spacerów dostosowanych do Twoich potrzeb oraz oczekiwań – nieograniczonych w żaden sposób polityką Google’a. Wycieczka budowana jest w zaawansowanych narzędziach firmy Panoskin. Możemy umieścić go na naszych szybkich serwerach (co gwarantuje ich niezawodność) lub na Twoich – istnieje tu pełna dowolność. Ich wadą jest fakt budowania spaceru w stosunkowo starej technologii Flash, która nie zawsze w sposób optymalny odtwarzana jest na przeglądarkach (zwłaszcza Google Chrome lub Mozilla Firefox). W poszczególnych przypadkach istnieje konieczność włączenia Flash’a i ponownego odświeżenia strony, stąd zalecane jest stworzenie wirtualnego spaceru na silniku Google Street View. Olbrzymią korzyścią wykonania wirtualnego spaceru w wersji Flash, jest możliwość odtwarzania offline, co sprawdza się w szczególności w przypadku, kiedy spacer wykorzystywany jest podczas prezentacji handlowych lub w miejscach, które nie dysponują otwartą i darmową siecią WI-FI.
Jeżeli decydujesz się na wykonanie wirtualnego spaceru ze względów prestiżowych powinieneś wykonać spacer w najwyższej możliwej jakości i z uwzględnieniem wykonania przynajmniej jednej panoramy sferycznej na 10 m2 fotografowanej powierzchni (co nie dotyczy oczywiście wielkich powierzchni, np. hal magazynowych). Z wykonania wirtualnego spaceru na silniku Google Street View czerpiesz zdecydowanie większe i bardziej wymierne korzyści marketingowe, dlatego decyduj się na niego zawsze w pierwszej kolejności. Nigdy nie pozwól, aby spacer wykonywany był przez osoby nieposiadające certyfikatu firmy Google (informacje na ten temat możesz znaleźć tutaj: google.pl/certyfikowani-fotografowie) lub sprzętem niespełniającym wymogów technicznych. Spacer wykonuj w technologii HDR (szeroki zakres tonalny), aby Twoja wycieczka była przejrzysta i “ładna” dla użytkowników oraz angażowała ich w dodatkowe działania, chociażby na Twojej stronie internetowej lub w sieciach społecznościowych.
Koszty powstania wirtualnego spaceru określasz sam i są one w sposób bezpośredni związane z wielkością i zakresem przyszłego spaceru. Zalecanym sposobem stworzenia wirtualnego spaceru jest jego budowa w najwyższej możliwej rozdzielczości akceptowanej przez serwery Google’a, która wynosi nieco ponad 13 tys. Mpix. Dzięki tej wysokiej jakości będziesz mógł go wykorzystać (oraz Twoi klienci!) jeszcze przez wiele, wiele lat. Koszt wirtualnego spaceru jest bezpośrednio związany z liczbą panoram sferycznych z których wykonany będzie spacer. Panorama budowana jest z 48 pojedynczych zdjęć dwuwymiarowych i jej koszt jest co do zasady niezmienny – wynosi 100 PLN. Wielkość spaceru określasz sam. Jednym zależy na jak najdokładniejszych spacerach zbudowanych z dziesiątek pojedynczych panoram sferycznych, innym – chodzi tylko i wyłącznie o uzupełnienie wizytówki. Spacery wirtualne wykonujemy na terenie całego kraju, Europy, Świata.
Spacery w dowolnym formacie można bez żadnego problemu wykorzystać, jako prezentacje w Twoich sieciach społecznościowych lub/oraz na stronie internetowej. Umieszczając spacer w swojej sieci społecznościowej zapewne zastanawiasz się, czy jako jeden z wielu linków na Twojej tablicy “nie zniknie” za chwilę Twoim potencjalnym klientom? Nic bardziej mylnego! Spacer umieszczamy, jako osobną zakładkę w związku z czym – nigdy nie zniknie z oczu osób przeglądających profil. Nie ma również absolutnie żadnego problemu, aby spacer stał się elementem (lub całością!) Twojej strony internetowej. Dzięki temu zyskasz na wiarygodności oraz będziesz mógł się pochwalić swoją siedzibą. Wirtualne spacery są w pełni responsywne, a więc potencjalny użytkownik nigdy nie będzie miał problemu z obejrzeniem go na urządzeniu mobilnym.
Czy tego chcemy, czy nie – żyjemy w szybko zmieniającym się Świecie. To od nas samych zależy, czy wyjdziemy temu naprzeciw, czy też będziemy pilnować swoich racji. Wykonanie wirtualnego spaceru wyraźnie pokazuje Twoim klientom, że jesteś pionierem w zakresie nowych technologii i nie boisz się nowych wyzwań. Spacer bardzo często przydaje się początkującym przedsiębiorcom, szukającym swoich klientów. No co skąd potencjalny klient ma wiedzieć o tym, że istniejemy i że jest u nas “fajnie”? Tylko i wyłącznie z Internetu i poleceń innych osób! To najbardziej sprawdzona praktyka reklamowa, która od wielu lat sprzyja najlepszym przedsiębiorcom z branży i sprzyjać będzie jeszcze baaardzo długo. Z drugiej strony przedsiębiorcy, którzy są już na rynku wiele lat nie mogą nie zadbać o swój internetowy wizerunek – przecież nikt nie umieściłby śmieci w swojej wystawie, gablocie, witrynie… Podsumowując. Wykonanie wirtualnego spaceru, to tylko jedna z wielu inwestycji, które możesz wykonać, ale za to – inwestycja niezwykle ważna. To ona zadecyduje o podejściu Twoich klientów i sposobie spojrzenia na Twoją markę.
Jedną z największych zalet wirtualnego spaceru Google jest poprawa widoczności Twojej wizytówki Google Moja Firma w organicznych wynikach wyszukiwania oraz na Mapach Google. Dzięki spacerowi oraz kilku zabiegom optymalizacyjnym Twoja wizytówka nie wyświetla się użytkownikowi tylko w odpowiedzi na nazwę Twojej marki, ale również na hasła związane mniej lub bardziej bezpośrednio z Twoją branżą. Każdy, nawet najkrótszy spacer wpływa pozytywnie na ranking wizytówki. Z pewnością zauważyłeś, że pierwsza strona wyników wyszukiwania już od dawna nie wyświetla tylko i wyłącznie odnośników, a częściej są to wyniki mieszane (np. w odpowiedzi na zapytania: “jak zmienić olej w silniku” otrzymamy tematyczne filmy instruktażowe, a na zapytania związane z usługami lokalnymi najczęściej zwracana jest mapa z wizytówkami, która w bardzo bezpośredni sposób przyczynia się do zwiększenia konwersji zakupowych Twoich klientów). Pamiętaj, że obszar ten nie powinien być z Twojej strony zaniedbany! Nie trać kolejnych pieniędzy, nie jest Ci to do niczego potrzebne.