Agencja SEO/SEM

Lemur Studio > Agencja SEO/SEM

Co to znaczy być Agencją SEO?

A właściwie… co to takiego jest SEO? Search Engine Optimization, czyli po prostu optymalizacja stron internetowych pod kątem jak najlepszej oceny przez algorytm pozycjonujący strony internetowe w organicznych wynikach wyszukiwania. W warunkach polskich dotyczy to oczywiście działań zwiększających widoczność witryny w odpowiedzi na różnego typu frazy kluczowe w wyszukiwarce Google, do której należy nieomal 100% wysyłanych zapytań. Działania mające na celu zwiększenie widoczności możemy podzielić na procesy wewnętrzne (odbywające się po stronie serwisu) oraz zewnętrzne.

Wewnętrzne procesy SEO

Optymalizacja istotnych wartości atrybutów kodu HTML.

Wdrożenie plików: robots.txt, .htaccess oraz mapy witryny.

Usprawnienie przepływu tzw. SEO juice poprzez optymalizację wewnętrznego linkowania i struktury strony.

Regularna rozbudowa witryny - aby mogła odpowiadać na jak największą ilość branżowych fraz kluczowych zadawanych przez użytkowników.

Stworzenie i regularne prowadzenie firmowego BLOG-a tematycznego.

Wdrożenie certyfikatu SSL odpowiedzialnego za bezpieczną wymianę danych pomiędzy stroną, a jej użytkownikiem.

Optymalizacja prędkości wczytywania się strony i renderowania treści mierzona za pomocą narzędzia Google Page Speed Insight.

Optymalizacja wagi plików z kodem strony oraz wszelkich innych wchodzących w skład witryny (np. zdjęć, filmów, materiałów audio).

Zewnętrzne procesy SEO

Tworzenie dedykowanych zaplecz, czyli branżowych stron tematycznych, z artykułami linkującymi do głównej strony pozycjonowanej.

Publikacja artykułów na różnego typu branżowych stronach tematycznych o wysokim autorytecie, linkujących do głównej strony pozycjonowanej.

Publikacja artykułów sponsorowanych na różnego typu branżowych (i nie tylko!) stronach tematycznych o wysokim autorytecie.

Dowiedz się więcej o Audytach SEO oraz o procesie pozycjonowania

Co to znaczy być Agencją SEM?

Search Engine Marketing jest to sposób reklamowania swojej firmy w wyszukiwarce Google oraz na stronach partnerów firmy Google za pomocą narzędzia Google Ads. Całość działania systemu opiera się o model rozliczeń PPC (płatność odbywa się tylko za kliknięcie w różnego typu linki reklamowe). Mimo, iż nazwa narzędzia bezpośrednio nawiązuje do reklamowania się w wynikach wyszukiwania, w chwili obecnej możliwości mamy dużo więcej. Są one również dużo bardziej zaawansowane i pozwalają nam trafiać ściśle do tych klientów, których obieramy jako naszą grupę docelową. Oprócz bardzo dobrze wszystkim znanych linków reklamowych pojawiających się m.in. na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, wyróżnić możemy:

reklamę graficzną (tzw. bannery reklamowe),

reklamę na YouTube (filmy promocyjne, reklamowe),

reklamę remarketingową, czyli taką, którą wyświetlać możemy tym użytkownikom, którzy podjęli wcześniej na Twojej witrynie jakąś konkretną interakcję lub - po prostu ją odwiedzili.

Dowiedz się więcej o Kampaniach PPC - Google Ads oraz Facebook Ads