Podstawowe zagadnienia audytu SEO
W zależności od rodzaju witryny audyty SEO mogą się od siebie różnić. Inaczej będzie wyglądał dokument dotyczący liczącego setki produktów sklepu internetowego, a inaczej małej witryny informacyjnej. Istnieją jednak pewne zagadnienia, które pozostają wspólne dla każdego przypadku.
Badanie stron www ma na celu dokładne prześwietlenie wszystkich aspektów, które wpływają na widoczność w sieci. Mamy tutaj do czynienia nie tylko z konstrukcją witryny oraz jej zawartością, ale także działaniami zewnętrznymi oraz historią domeny. Zagadnienia te dzielimy zwykle na:
Ocena rynku SEO i konkurencji
Powyżej wymieniliśmy podstawowe pojęcia, które wchodzą w skład profesjonalnego audytu SEO. Oprócz elementów, które są ściśle związane z samą witryną oraz jej powiązaniem z innymi serwisami, bardzo istotne jest zbadanie konkurencji. Jest to kluczowa kwestia, ponieważ od wyników tych badań i zebranych wniosków zależy budowanie strategii pozycjonowania. Liczba konkurentów i ich aktualna pozycja determinuje również czas, jak trzeba poświęcić, aby przebić się do top 10. Co więcej, przegląd rywali pod kątem działań SEO znacznie ułatwia późniejsze dobranie odpowiednich słów kluczowych, a także zapoznanie się ze specyfiką branży. Obserwacja innych firm z tego samego sektora jest bardzo istotne, ponieważ na podstawie ich działań, a także błędów, można wypracować unikatowy i skuteczny plan działania. Analiza konkurencji SEO rozpoczyna się od dokładnego ustalenia, kogo z rynkowych przeciwników powinniśmy brać pod uwagę. Na podstawie takich czynników, jak widoczność, wspólne słowa kluczowe czy wielkość serwisu ustalamy realną konkurencję dla serwisu klienta. Bardzo często okazuje się, że klienci mylnie pojmują, kto jest ich rywalem w kanale online. Rzetelne badanie przeprowadzone przez doświadczoną firmę pozwala znaleźć odpowiedzi na wiele pytań, które zaowocują w późniejszym okresie bardziej precyzyjnym kierowaniem konkretnych działań.