Branża HoReCa

Lemur Studio > Branża HoReCa

Streszczenie sytuacji oraz podjęte działania

Współpracę w zakresie SEO rozpoczęliśmy z początkiem kwietnia ’19. Były to pierwsze kroki przedsiębiorstwa w tej dziedzinie na rynku polskim. Nasza praca polegała w głównej mierze na optymalizacji treści ofertowej oraz rozbudowie sekcji blogowej. Stworzono kompleksowy audyt witryny, w skład którego weszły wytyczne optymalizacyjne w zakresie m.in.: tagów tytułowych, opisów meta, wewnętrznego linkowania, struktury URLi oraz podziału kategorii. Ze względu na procedury korporacyjne, wdrażanie wytycznych optymalizacyjnych zajęło niemal rok, natomiast budowane w tym czasie zaplecza zaowocowały mocnym odbiciem, zauważalnym wyraźnie na przełomie marca i kwietnia 2020 roku. Dodatkowo, pozyskano kilkanaście wartościowych linków z zewnętrznych serwisów branżowych. Poniżej prezentujemy wykresy wzrostu widoczności ilości fraz kluczowych w TOP 50, TOP 20, TOP 10 oraz TOP 3 wyników wyszukiwania (dane zaczerpnięte zostały narzędzia SEMSTORM), a także wzrost ruchu organicznego płynącego na stronę przedsiębiorcy (dane zaczerpnięte zostały z narzędzia Google Analytics).

  • 01.04.2019

  • 01.04.2021

Ilość fraz kluczowych – kwiecień ’19: 92
Ilość fraz kluczowych – kwiecień ’21: 1 181

Wzrost: 1 283%

Udział procentowy fraz kluczowych w TOP 50 przed podjęciem współpracy, w stosunku do ilości fraz po upływie dwudziestu czterech miesięcy wynosi 8:92. Większość z fraz, które w pierwszych tygodniach znajdowały się w TOP 50, znalazła się już odpowiednio w TOP 20, TOP 10, a nawet TOP 3. Mimo tego nadal możemy zaobserwować rosnącą liczbę fraz w TOP 50, co świadczy o dalszym, sporym potencjale wzrostowym widoczności organicznej.

  • 01.04.2019

  • 01.04.2021

Ilość fraz kluczowych – kwiecień ’19: 22
Ilość fraz kluczowych – kwiecień ’21: 406

Wzrost: 1 845%

Udział procentowy fraz kluczowych w TOP 20 przed podjęciem współpracy, w stosunku do ilości fraz po upływie dwudziestu czterech miesięcy wynosi 5:95. Większość z fraz, które w pierwszych tygodniach znajdowały się w TOP 20, znalazła się już odpowiednio w TOP 10 oraz w TOP 3. Możemy zaobserwować dalszą, rosnącą liczbę fraz w TOP 20, które w najbliższych tygodniach staną się frazami bezpośrednio sprzedającymi (znajdą się w TOP 10 oraz TOP 3).

  • 01.04.2019

  • 01.04.2021

Ilość fraz kluczowych – kwiecień ’19: 15
Ilość fraz kluczowych – kwiecień ’21: 176

Wzrost: 1 173%

Udział procentowy fraz kluczowych w TOP 10 przed podjęciem współpracy, w stosunku do ilości fraz po upływie dwudziestu czterech miesięcy wynosi 8:92. Frazy znajdujące się w TOP 10 (czyli na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google), są frazami sprzedającymi. Oznacza to, że przekładają się w bezpośredni sposób na wzrost ruchu na stronie internetowej przedsiębiorstwa. Zauważyć możemy dalszy wzrost liczby tych fraz, co świadczy o potencjale do dalszego wzrostu i awansu wielu z nich do TOP 3.

  • 01.04.2019

  • 01.04.2021

Ilość fraz kluczowych – kwiecień ’19: 13
Ilość fraz kluczowych – kwiecień ’21: 44

Wzrost: 338%

Udział procentowy fraz kluczowych w TOP 3 przed podjęciem współpracy, w stosunku do ilości fraz po upływie dwudziestu czterech miesięcy wynosi 29:71. Frazy znajdujące się w TOP 3, są frazami o bardzo wysokim potencjale sprzedażowym. Przekładają się w bezpośredni sposób na zwiększenie liczby klientów, poprzez znaczny wzrost ruchu organicznego, płynącego na stronę przedsiębiorstwa prosto z wyników wyszukiwania Google. Zauważyć możemy dalszy wzrost liczby tych fraz, co świadczy o potencjale do dalszego wzrostu.

  • 01.04.2019

  • 01.04.2021

Ruch z wyników wyszukiwania – kwiecień ’19: 136
Ruch z wyników wyszukiwania – kwiecień ’21: 1 426

Wzrost ruchu: 1 048%

Udział procentowy ruchu z wyników wyszukiwania przed podjęciem współpracy, w stosunku do ruchu po upływie dwudziestu czterech miesięcy wynosi 9:91. Zwiększenie ruchu płynącego na stronę internetową przedsiębiorstwa jest podstawowym i najważniejszym celem Agencji SEO. To on, w sposób bezpośredni przekłada się na zwiększenie liczby klientów oraz ROI (Return Of Investment), czyli zysku z inwestycji w podejmowane przez nas działania.