Skąd jesteśmy?

Poznań, Polska

Zadzwoń do nas!

+48 605 227 476

Napisz wiadomość:

biuro@lemurstudio.pl

 

Facebook Ads

Lemur Studio > Facebook Ads

Facebook Ads – co to takiego?

Mówiąc krótko – reklamy emitowane na Facebooku oraz Instagramie w modelu PPC (płatności z klinknięcie). Celów emisji tego typu reklam może być bardzo wiele, choć od zawsze do najbardziej popularnych należą: zwiększenie liczby osób “lubiących” profil naszej firmy, zachęta do udziału w jakimś konkretnym wydarzeniu oraz zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Publikując wpisy na swoim kanale, z pewnością nie raz udało Ci się zauważyć różnego typu zachęty do promowania postów. Od strony technicznej istnieje oczywiście możliwość promowania różnych materiałów bezpośrednio na Facebook’u, jednak zdecydowanie zniechęcamy do tego typu działań. Treść reklamowana w ten sposób spowoduje, że znaczna część budżetu promocyjnego pójdzie w błoto. Wynika to z faktu, że narzędzie reklamowe wbudowane w Facebook nie dostarcza takich możliwości targetowania reklam, jak w przypadku dedykowanej platformy Facebook Ads Manager. Zarządzać nią może co prawda tylko wykwalifikowany specjalista, jednak mamy wtedy pewność, że nasza reklama trafi i będzie trafiać dokładnie tam, gdzie trzeba.

Podział kampanii reklamowej

Organizacja poszczególnych reklam jest zbliżona do tej, znanej nam z platformy Google Ads. Zapewnia jasną, przejrzystą strukturę hierarchiczną i pozwala nam na bardzo wygodne zarządzanie kampaniami oraz ich poprawną optymalizację. W jej skład wchodzą:

Najwyższy poziom organizacji. Na tym etapie określania kampanii możemy zdefiniować tak niezbędne elementy jak cel, czy też budżet kampanii liczony jako całkowita kwota do wydania lub jako budżet dzienny.

Na poziomie zestawu reklam definiujemy jedno z najważniejszych ustawień – to, gdzie chcemy kierować ruch z naszych kampanii. Do wyboru mamy witrynę internetową, aplikację lub Messenger. Pamiętajmy, że konkretny wybór będzie miał kluczowe znaczenie przy dalszym kreowaniu poszczególnych reklam. Możemy również zdecydować się na wybór dynamicznych materiałów reklamowych, polegających na przesłaniu do aplikacji poszczególnych obrazów, nagłówków. Dzięki temu z przesłanych danych, algorytm sam stworzy odpowiednią treść dla danego użytkownika. Na tym etapie warto również dobrze przemyśleć umiejscowienie zasobów. Nasze reklamy możemy publikować zarówno na Facebooku, Instagramie, Audience Network (sieć partnerów reklamowych Facebook’a, dzięki której możemy reklamować się np. na Tinderze) lub Messenger. Nie w każdym przypadku sens będą miały publikacje w każdym z tych kanałów. Niezwykle istotne jest również stworzenie odpowiednio zdefiniowanej grupy odbiorców, pod kątem lokalizacji geograficznej, czy też wieku.

W tym miejscu możemy zdecydować się na promocję już opublikowanego wpisu lub od początku stworzyć dedykowany format reklamowy (pojedynczy obraz lub film, reklama karuzelowa, kolekcja), dla wszystkich możliwych umiejscowień – od aktualności na Facebooku, czy też Instagramie, aż po sekcję ‘relacje’ na obu tych platformach. Dobrze będzie również odpowiednio skonfigurować automatyczne odpowiedzi na Messengerze, przewidzieć możliwe pytania użytkowników i udzielić na nie odpowiedzi, a także wzbogacić odpowiedź o różne materiały multimedialne, np. film promocyjny lub film z szerokim objaśnieniem promowanego przez nas w danej reklamie produktu lub usługi. Warto będzie zdecydować się na monitorowanie konwersji, za pomocą narzędzia Piksel Facebooka.

Facebook Ads – zalety

Emisja reklam płatnych na platformie społecznościowej wiąże się z szeregiem zalet, które w znacznej mierze polegają na określeniu bardzo dokładnej i bardzo konkretnej grupy odbiorców naszych reklam. Oprócz tego warto dodać, że reklamy emitowane za pomocą Facebooka są z reguły dużo tańsze, a w niektórych branżach – dużo lepiej konwertujące na sprzedaż, aniżeli reklamy emitowane za pomocą platformy Google Ads.