Strony internetowe

Lemur Studio > Strony internetowe

    Podaj nazwę swojej domeny, aby uzyskać darmową konsultację.

    Imię (mile widziane)

    Telefon (mile widziany)




    Przegląd dostępnych technologii

    Przystępując do tworzenia strony internetowej należy zastanowić się w pierwszej kolejności czy ma ona zostać przygotowana pod przyszłą promocję w ramach SEO, czy też ma ona być jedynie prostą wizytówką, którą zarządzać będziemy we własnym zakresie. Dwie najbardziej popularne drogi którymi możemy podążyć, to:

    strona internetowa zbudowana w oparciu o system zarządzania treścią,

    strona WWW zakodowana w językach programowania - HTML5 oraz CSS3.

    Najbardziej popularnym systemem zarządzania treścią jest w tej chwili system WordPress, który absolutnie zdominował rynek tego typu produktów. Już grubo ponad połowa stron internetowych wrzucanych do sieci powstała właśnie na silniku WordPress’a. Edycja takiej strony nie wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej, a wszelkie treści dodaje się w nim szybko, łatwo i przyjemnie.

    Dostarczamy całość procesu.
    Od projektu graficznego strony, po jej promocję

    Łączymy te obszary, ponieważ już na etapie tworzenia projektu strony/sklepu, nasz grafik weźmie pod uwagę dobre praktyki SEO i UX. Dzięki temu kolejne etapy pracy, związane ze zwiększaniem widoczności organicznej będą dużo szybsze i łatwiejsze, dzięki czemu szybciej zaczniesz zarabiać na swoim biznesie, oszczędzając przy tym czas i pieniądze.

    o

    Nawet, jeżeli będziesz miał z tym jakiekolwiek problemy – zrobimy Ci krótkie szkolenie, po którym WordPress nie będzie miał już przed Tobą żadnych tajemnic. Druga opcja – strona internetowa zakodowana bezpośrednio w językach programowania może natomiast zostać edytowana jedynie przez wykwalifikowanego specjalistę. Takie rozwiązanie niesie jednak ze sobą szereg korzyści, jeżeli strona ma być przedmiotem późniejszych prac pozycjonerskich. Z szerszą analizą obu typów rozwiązań można zapoznać się w dalszej części artykułu.

    System zarządzania treścią – WordPress

    Każde możliwe rozwiązanie w zakresie projektowania stron internetowych ma swoje wady i zalety. Najważniejsze, to wybrać rozwiązanie przede wszystkim dopasowane do swoich potrzeb. Jeżeli Twoja strona ma być blogiem lub jakąkolwiek inną formą, którą będziesz chciał często i samodzielnie aktualizować – WordPress jest najlepszym rozwiązaniem. Prosty, intuicyjny panel ułatwi Ci dodawanie treści wszelkiego rodzaju, od tekstów, po grafiki i inne multimedia, takie jak filmy, wirtualne spacery etc. Większość klientów radzi sobie świetnie z zarządzaniem stroną, natomiast nie ma absolutnie najmniejszego problemu, abyśmy przeprowadzili dla Ciebie lub Twoich pracowników krótkie szkolenie, podczas którego będziecie mogli zapoznać się ze wszystkimi niuansami systemu i zadać dowolne pytania, które rozwieją Wasze wątpliwości. Pod kątem promocji strony poprzez pozycjonowanie (SEO), największą zaletą systemu zarządzania treścią jest prostota i szybkość dodawania artykułów na firmowego bloga. Treść jest jednym z najważniejszych czynników pozycjonujących Twoją stronę w organicznych wynikach wyszukiwania, a ręczne dodawanie każdego wpisu lub artykułu oraz zmiana układu menu oraz linków na pozostałych podstronach serwisu w przypadku ręcznie kodowanych stron jest bardzo długie, żmudne monotonne i… kosztochłonne. Jedną z największych wad WordPressa jest prędkość wczytywania strony, którą ograniczyć można tylko do pewnego stopnia. Ma to często swoje odzwierciedlenie w postaci odpływu mniej cierpliwych użytkowników, a także nie jest polecane w przypadku stron poddawanych procesowi pozycjonowania na bardzo konkurencyjnych rynkach, gdzie należy zadbać o każdy szczegół optymalizacji strony pod kątem SEO. Oprócz tego edycja poszczególnych szablonów WP (chyba, że zamawiasz indywidualny projekt graficzny) jest bardzo często ograniczona. Najczęściej możemy nanieść dowolne zmiany w zakresie kroju czcionek oraz kolorystyki serwisu, natomiast gorzej sprawa się ma w przypadku przebudowy struktury strony, układów menu, elementów funkcjonalnych serwisu.

    Strona internetowa w oparciu o HTML5 + CSS3 + JavaScript

    Dużo bardziej techniczna opcja, aniżeli WordPress. Najważniejszymi zaletami tego rozwiązania są:

    prędkość wczytywania strony,

    lekka, przejrzysta struktura kodu.

    możliwość 100% optymalizacji strony pod kątem SEO.

    Na mocno konkurencyjnych rynkach, gdzie należy zadbać o każdy detal wewnętrznej optymalizacji serwisu prędkość, możliwość wprowadzenia dowolnych zmian oraz szybkość ładowania strony są czynnikami bardzo istotnymi, jeżeli chcemy osiągnąć sukces. Oba są bardzo ważnymi składnikami, które bierze pod uwagę algorytm Google przy ustalaniu hierarchii stron w wyszukiwarce. Wadą strony dla niektórych może być brak możliwości edycji bez specjalistycznej wiedzy programistycznej. Nie zawsze jednak Twoja strona wymagać będzie częstych zmian i aktualizacji, a dodatkowo – jeżeli podejmiesz z nami współpracę w zakresie pozycjonowania, wszelkie zmiany, poprawki i aktualizacje wykonuje Lemur Studio. Strona jest bardziej kosztowna w wykonaniu ze względu na dłuższy czas produkcji, jednak w niektórych przypadkach warto zdecydować się na tą inwestycję.

    Indywidualny projekt graficzny strony WWW

    Niezależnie od tego, na które rozwiązanie się decydujesz, możesz zawsze wybrać dla siebie indywidualne rozwiązanie graficzne, zgodne ze standardami Twoich znaków towarowych lub wizją, czy też po prostu pomysłem. Nasi graficy przeprowadzą z Tobą wywiad, poproszą o wszelkie niezbędne materiały i na tej podstawie zbudują spójną identyfikację wizualną strony głównej, podstron oraz kluczowych sekcji. Indywidualny projekt graficzny – co warte podkreślenia – może dotyczyć obu opisanych wcześniej rozwiązań, w tym zakresie nie ma żadnych ograniczeń. Dzięki temu rozwiązaniu będziesz miał gwarancję unikalności swojej strony sieci, a także spójności wizualnej we wszystkich swoich kanałach sprzedaży.

    Prawo, dane i bezpieczeństwo

    Zakładając swoją własną stronę internetową oprócz przyjemności z jej posiadania i dodania do swojego biznesu nowego kanału sprzedaży masz jeszcze kilka obowiązków, definiowanych przez odpowiednie ustawy i rozporządzenia. Zgodnie z wymogami RODO masz obowiązek m.in. do czytelnego informowania swoich użytkowników o miejscu i charakterze gromadzonych przez Ciebie danych personalnych. Wszelkie wycieki, ataki hakerskie muszą być przez Ciebie zgłaszane do odpowiednich instytucji w ciągu 72h, w przeciwnym wypadku może na Ciebie zostać nałożona kara do 20 mln euro lub 4% rocznego obrotu. Oprócz tego nie możesz zapomnieć o wyświetleniu użytkownikowi krótkiego komunikatu, jeśli Twój serwis będzie korzystał z ciasteczek – zakładasz użytkownikowi takowe, nawet jeśli masz tylko wdrożony skrypt Google Analytics. Dobrą praktyką jest również wdrożenie certyfikatu szyfrowania SSL. W dużych projektach, takich jak sklepy internetowe, jest to wręcz obligatoryjne, w tych mniejszych – zdecydowanie poprawia wiarygodność strony, a co za tym idzie – odbiór użytkownika. Zalecamy również zainstalowanie odpowiedniego certyfikatu, jeżeli (nawet na prostej!) stronie internetowej posiadasz formularz służący do przesyłania danych (zbierasz adresy mailowe do newslettera, kampanii e-mailowych lub pobierasz zapytania od użytkowników przez formularz kontaktowy). We wszystkich sprawach, zarówno tych ważnych, jak i obowiązkowych możesz liczyć na naszą profesjonalną pomoc.