Pozycjonowanie sklepów

Lemur Studio > Pozycjonowanie sklepów

Pozycjonowanie sklepu internetowego zwane także e-commerce SEO to proces, który ma na celu poprawienie widoczności sklepów online w wyszukiwarce. Pojęcie to zyskało na popularności w ostatnich latach głównie ze względu duży wzrost liczby sprzedawców, prowadzących działalność w internecie. Według badań w 2019 roku w Polsce zarejestrowanych było prawie 39 tys. detalistów z branży e-commerce. Dla porównania rok wcześniej było ich o ok. 10 tys. mniej, co oznacza, że rynek jest ciągle chłonny i zdolny przyjąć nowych graczy.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepów internetowych składa się z kilku różnych elementów, które w zależności od potrzeb konkretnego klienta są modyfikowane. Na SEO dla sklepu online składają się takie kategorie działań jak:

audyt sklepu internetowego

analiza konkurencji

analiza historii domeny

optymalizacja kodu witryny oraz eliminacja błędów

optymalizacja treści

linkbuilding

UX

content marketing

Pozycjonowanie sklepów www odbywa się według z góry przygotowanego harmonogramu, który w różnych fazach projektu przechodzi testy i weryfikacje. Korzystamy z wielu narzędzi analitycznych, żeby na bieżąco mierzyć efektywność działań. Sprawdzamy pozycje, ruch oraz konwersję. Te dwie ostatnie informacje są dla nas jednak najważniejsze, ponieważ to od nich zależy realny wzrost przychodów naszych klientów. Pozycjonowanie sklepu polega na dostosowaniu jego działania do wymogów algorytmu Google, który co jakiś czas przechodzi aktualizacje, dlatego tak ważna jest konsekwentna i długotrwała praca nad ulepszaniem sklepu.

Zalety pozycjonowanie sklepu online

Każdy właściciel firmy, który chce wypromować swój biznes w sieci, rozważa za i przeciw różnych form reklamy. Pozycjonowanie jest obecnie jedną z najtańszych, a zarazem najskuteczniejszych opcji. Dlaczego jeszcze warto wybrać SEO?

Dotarcie do szerokiego grona klientów

Umiejętne wybranie fraz kluczowych, które obejmują hasła precyzyjne, jak i te ogólne, daje szansę na dotarcie do dużego spektrum potencjalnych klientów. Pozycjonowanie szerokie sklepu trafia zarówno do świadomych klientów, którzy wiedzą, czego szukają, jak i do tych którzy nie są dobrze zaznajomieni z tematem. Wszechstronne podejście pozwala nie tylko uzyskać szybką konwersję, ale także budować autorytet swojej marki w oczach potencjalnych odbiorców.

Wzrost widoczności na frazy z długiego ogona

Praca nad wzrostem pozycji obejmuje szereg działań, w tym mi.in. content marketing. W połączeniu z linkbuildingiem można, dzięki niemu wypracować dużą widoczność nie tylko na frazy z umowy, ale także szereg pokrewnych, w tym tzw. long tail. Są to frazy składające się z co najmniej trzech słów, cechujące się dużą precyzyjnością opisywanych usług czy produktów. Pozwala to wygenerować ruch, który znacznie częściej kończy się zakupem niż w przypadku jednowyrazowych fraz ogólnych.

Przewaga nad konkurencją

Stale rosnąca liczba sklepów internetowych sprawia, że nawet niszowe branże muszą obecnie starać się walczyć o klienta. E-commerce to dynamicznie rozwijający się segment, w którym sam fakt prowadzenia sprzedaży online nie wystarcza. Żeby brać udział w wyścigu o sprzedaż i popularność marki trzeba korzystać z dostępnych narzędzi, jakie aktualnie proponuje rynek. Dzięki pozycjonowaniu wyprzedzisz konkurencję w wynikach wyszukiwania i zyskasz rozpoznawalność.

Wzrost autorytetu i rozpoznawalności marki

Widoczność w sieci pozwala zbudować autorytet firmy w danej branży oraz przyczynia się do pozyskania pozytywnych opinii w sieci. Pamiętaj, że SEO to kompleksowa usługa, która dba nie tylko techniczne aspekty sklepu www, ale także wartościowy content oraz pozyskanie odnośników do Twojej strony z portali zewnętrznych.

Zwiększenie sprzedaży

Wszystkie wcześniej wymienione zalety pozycjonowania sprowadzają się do jednej najważniejszej rzeczy, czyli wzrostu sprzedaży sklepu online. Dla naszych klientów istotna jest opłacalność działań reklamowych i do tego właśnie dążymy. Maksymalizacja dochodu to także możliwość rozwoju biznesu i jeszcze większy zarobek w dłuższej perspektywie czasu.

SEO a platforma e-commerce

Rodzaj silnika sklepu internetowego nie jest bez znaczenia, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Trzeba pamiętać o tym, że platforma e-commerce powinna umożliwiać modyfikację takich kwestii, jak:

URL dla poszczególnych podstron

swobodna rozbudowa treści

filtrowanie towarów

optymalizacja grafik

implementacja narzędzi analitycznych oraz mikrodanych

modyfikacja nagłówków Hx oraz meta title i description w panelu

prestashop-logo

To tylko kilka z elementów, które wpływają na ocenę danego silnika sklepowego w kontekście SEO. Każdy z nich ma wiele plusów i minusów, dlatego zawsze indywidualnie oceniamy możliwości i metody współpracy. Warto pamiętać, że wiele serwisów e-commerce ma płatne lub darmowe rozszerzenia, dzięki którym można w pewnym zakresie modyfikować ich funkcjonalności.

Obsługujemy takie platformy e-commerce mi.in. takie jak:

IdoSell Shop (IAI Shop),

sklep Magento,

sklep PrestaShop,

sklep Shoper,

sklep RedCart,

oraz wiele innych...

magento-logo
woocommerce-logo

Jaka jest cena za pozycjonowanie sklepu www?

Cennik pozycjonowania dla sklepu internetowego zależy od wielu czynników. Każda strona jest inna, a tym bardziej sklep online. W zależności od wykorzystywanego silnika, na którym zbudowany jest serwis, konstrukcji i stopnia rozbudowania czy też zapotrzebowania na treści cena będzie inna. Obecne standardy optymalizacji jasno pokazują, że sklep internetowy powinien inwestować w opisy kategorii i produktów, blog, czy też poradnik. Jeżeli dana platforma wymaga wyprodukowania dużej ilości contentu, to można podejrzewać, że cena będzie wyższa niż dla klienta z ogromną bazą unikalnych treści na stronie. Oczywiście jest to duże uproszczenie, ponieważ zależy to także od branży. Konkurencyjna dziedzina taka, jak moda będzie wymagała większej inwestycji niż inne niszowe branże znane tylko wąskiej grupie osób.

Ile trwa pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie jest procesem ciągłym, dlatego im dłużej i konsekwentniej wykonywane są działania, tym widoczność będzie lepsza, a pozycje stabilniejsze. Osiągnięcie pierwszych zadowalających wyników przy SEO dla sklepu jest zawsze trudne do oszacowania, ponieważ tak samo, jak cena usługi zależy od wielu czynników. Można jednak przyjąć, że efekty są zauważalne po ok. 2 msc. od podpisania umowy. Po pierwszej optymalizacji zwykle widoczny jest wzrost pozycji, jednak należy pamiętać, że ich stabilizacja może zająć kolejnych kilka miesięcy. Ważnym czynnikiem warunkującym czas, w jakim pojawiają się rezultaty, jest konkurencyjność branży. Frazy z mniejszą średnią ilością wyszukiwań na pewno wskoczą do top 10 znacznie szybciej niż ogólne, popularne frazy.

Pozycjonowanie sklepu internetowego to obecnie prawdziwy must have dla branży e-commerce. Warto pamiętać, że SEO to przede wszystkim inwestycja, która ma zaowocować prawdziwym zyskiem oraz szansą na rozwój. Nie daj się zdominować przez konkurencję i popraw widoczność swojego sklepu już teraz.