Pozycjonowanie sklepów

Lemur Studio > Pozycjonowanie sklepów

    Podaj nazwę swojej domeny, aby uzyskać darmową konsultację.

    Imię (mile widziane)

    Telefon (mile widziany)




    Pozycjonowanie sklepu internetowego zwane także e-commerce SEO to proces, który ma na celu poprawienie widoczności sklepów online w wyszukiwarce. Pojęcie to zyskało na popularności w ostatnich latach głównie ze względu duży wzrost liczby sprzedawców, prowadzących działalność w internecie. Według badań w 2021 roku w Polsce zarejestrowanych było prawie 39 tys. detalistów z branży e-commerce. Dla porównania rok wcześniej było ich o ok. 10 tys. mniej, co oznacza, że rynek jest ciągle chłonny i zdolny przyjąć nowych graczy.

    Jak pozycjonować sklep internetowy?

    Pozycjonowanie sklepów internetowych składa się z kilku różnych elementów, które w zależności od potrzeb konkretnego klienta są modyfikowane. Na SEO dla sklepu online składają się takie kategorie działań jak:

    UX

    linkbuilding

    analiza konkurencji

    content marketing

    optymalizacja treści

    analiza historii domeny

    audyt sklepu internetowego

    optymalizacja kodu witryny oraz eliminacja błędów

    Dostarczamy największą ilość treści ze wszystkich agencji SEO w Polsce

    Treść, to obecnie jeden z najważniejszych czynników zwiększających widoczność organiczną stron internetowych. Lemur Studio dostarcza największą jej ilość w Polsce, w przeliczeniu na dany budżet. Dzięki temu Twoja firma może szybciej i więcej zarabiać, budując niejako “przy okazji” rozpoznawalność marki i stając się w tym samym czasie merytorycznym liderem branży.

    o

    Pozycjonowanie sklepów www odbywa się według z góry przygotowanego harmonogramu, który w różnych fazach projektu przechodzi testy i weryfikacje. Korzystamy z wielu narzędzi analitycznych, żeby na bieżąco mierzyć efektywność działań. Sprawdzamy pozycje, ruch oraz konwersję. Te dwie ostatnie informacje są dla nas jednak najważniejsze, ponieważ to od nich zależy realny wzrost przychodów naszych klientów. Pozycjonowanie sklepu polega na dostosowaniu jego działania do wymogów algorytmu Google, który co jakiś czas przechodzi aktualizacje, dlatego tak ważna jest konsekwentna i długotrwała praca nad ulepszaniem sklepu.

    Zalety pozycjonowanie sklepu online

    Każdy właściciel firmy, który chce wypromować swój biznes w sieci, rozważa za i przeciw różnych form reklamy. Pozycjonowanie jest obecnie jedną z najtańszych, a zarazem najskuteczniejszych opcji. Dlaczego jeszcze warto wybrać SEO?

    Zwiększenie sprzedaży

    Wszystkie wcześniej wymienione zalety pozycjonowania sprowadzają się do jednej najważniejszej rzeczy, czyli wzrostu sprzedaży sklepu online. Dla naszych klientów istotna jest opłacalność działań reklamowych i do tego właśnie dążymy. Maksymalizacja dochodu to także możliwość rozwoju biznesu i jeszcze większy zarobek w dłuższej perspektywie czasu.

    Przewaga nad konkurencją

    Stale rosnąca liczba sklepów internetowych sprawia, że nawet niszowe branże muszą obecnie starać się walczyć o klienta. E-commerce to dynamicznie rozwijający się segment, w którym sam fakt prowadzenia sprzedaży online nie wystarcza. Żeby brać udział w wyścigu o sprzedaż i popularność marki trzeba korzystać z dostępnych narzędzi, jakie aktualnie proponuje rynek. Dzięki pozycjonowaniu wyprzedzisz konkurencję w wynikach wyszukiwania i zyskasz rozpoznawalność.

    Dotarcie do szerokiego grona klientów

    Umiejętne wybranie fraz kluczowych, które obejmują hasła precyzyjne, jak i te ogólne, daje szansę na dotarcie do dużego spektrum potencjalnych klientów. Pozycjonowanie szerokie sklepu trafia zarówno do świadomych klientów, którzy wiedzą, czego szukają, jak i do tych którzy nie są dobrze zaznajomieni z tematem. Wszechstronne podejście pozwala nie tylko uzyskać szybką konwersję, ale także budować autorytet swojej marki w oczach potencjalnych odbiorców.

    Wzrost autorytetu i rozpoznawalności marki

    Widoczność w sieci pozwala zbudować autorytet firmy w danej branży oraz przyczynia się do pozyskania pozytywnych opinii w sieci. Pamiętaj, że SEO to kompleksowa usługa, która dba nie tylko techniczne aspekty sklepu www, ale także wartościowy content oraz pozyskanie odnośników do Twojej strony z portali zewnętrznych.

    Wzrost widoczności na frazy z długiego ogona

    Praca nad wzrostem pozycji obejmuje szereg działań, w tym mi.in. content marketing. W połączeniu z linkbuildingiem można, dzięki niemu wypracować dużą widoczność, również na frazy long-tailowe. Są to frazy składające się z co najmniej trzech słów, cechujące się dużą precyzyjnością opisywanych usług czy produktów. Pozwala to wygenerować ruch, który znacznie częściej kończy się zakupem niż w przypadku jednowyrazowych fraz ogólnych.

    Przykłady udanej współpracy

    Jeśli myślimy o swoim biznesie długoterminowo, dzięki pozycjonowaniu (SEO) mamy szansę na uzyskanie najbardziej efektywnego kosztu konwersji ze wszystkich kanałów komunikacji z klientem. Potwierdzają to nasze współprace, m.in. z takimi e-commerce, jak mimoza-tkaniny.pl.

    Łączymy obszary SEO z UX oraz działaniami deweloperskimi

    Łączymy te obszary, ponieważ nie chcemy zostawić Cię na lodzie. Większość agencji w Polsce dostarczy Ci jedynie wytyczne do optymalizacji witryny, natomiast wdrożeniem tych wytycznych najczęściej musisz zająć się na własną rękę. W Lemur Studio stworzymy oraz wdrożymy optymalizacje, dzięki czemu zaoszczędzisz czas i pieniądze.

    o

    Skracamy proces zakupowy

    Zmniejszamy liczbę porzuceń koszyka zakupowego
    Bezpłatnie wdrażamy i konfigurujemy GTM, GA, GA4
    Rozwiązujemy problemy z bramkami płatności / konfiguracją dostaw

    Nie ma nic bardziej frustrującego, niż nadmiernie wydłużony proces zakupu. Pomagamy Ci go uprościć, podnosząc tym samym wskaźnik konwersji. Dzięki temu Twój sklep ma szansę wygenerować więcej przychodu już od pierwszych dni współpracy. Nasz rekord? Podniesienie wskaźnika konwersji z 0,86% na 2,69% tylko i wyłącznie tym jednym działaniem.

    o

    SEO a platforma e-commerce

    Rodzaj silnika sklepu internetowego nie jest bez znaczenia, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Trzeba pamiętać o tym, że platforma e-commerce powinna umożliwiać modyfikację takich kwestii, jak:

    optymalizacja grafik

    filtrowanie towarów

    swobodna rozbudowa treści

    URL dla poszczególnych podstron

    implementacja narzędzi analitycznych oraz mikrodanych

    modyfikacja nagłówków Hx oraz meta title i description w panelu

    prestashop-logo

    To tylko kilka z elementów, które wpływają na ocenę danego silnika sklepowego w kontekście SEO. Każdy z nich ma wiele plusów i minusów, dlatego zawsze indywidualnie oceniamy możliwości i metody współpracy. Warto pamiętać, że wiele serwisów e-commerce ma płatne lub darmowe rozszerzenia, dzięki którym można w pewnym zakresie modyfikować ich funkcjonalności. Zgodnie z naszą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem, najbardziej uniwersalnym silnikiem sklepowym łączącym wszechstronność w zakresie możliwości pozycjonowania oraz łatwość obsługi jest PrestaShop, będący przedmiotem naszej szczególnej specjalizacji. Sklepy PrestaShop są najbardziej optymalnym ekonomicznie wyborem zarówno dla małego, jak i dla bardzo dużego sklepu.

    Obsługujemy takie platformy e-commerce, jak m.in.:

    sklep PrestaShop,

    sklep Shoper,

    sklep RedCart,

    sklep Magento,

    sklep Comarch,

    sklep IdoSell Shop (IAI Shop),

    sklep WordPress / WooCommerce,

    oraz wiele innych...

    W przypadku awarii sklepu naprawiamy błąd w 48h od czasu zgłoszenia

    Nie tylko promujemy Twoją stronę, ale również opiekujemy się nią od strony deweloperskiej. Jako jedyna agencja SEO/SEM w Polsce dbamy o to, aby w razie awarii niezwłocznie przywrócić funkcjonowanie Twojego sklepu po to, aby z powrotem mógł generować dla Ciebie sprzedaż, przychody i pieniądze.

    o

    Jaka jest cena za pozycjonowanie sklepu www?

    Cennik pozycjonowania dla sklepu internetowego zależy od wielu czynników. Każda strona jest inna, a tym bardziej sklep online. W zależności od wykorzystywanego silnika, na którym zbudowany jest serwis, konstrukcji i stopnia rozbudowania czy też zapotrzebowania na treści cena będzie inna. Obecne standardy optymalizacji jasno pokazują, że sklep internetowy powinien inwestować w opisy kategorii i produktów, blog, czy też poradnik. Jeżeli dana platforma wymaga wyprodukowania dużej ilości contentu, to można podejrzewać, że cena będzie wyższa niż dla klienta z ogromną bazą unikalnych treści na stronie. Oczywiście jest to duże uproszczenie, ponieważ zależy to także od branży. Konkurencyjna dziedzina taka, jak moda będzie wymagała większej inwestycji niż inne niszowe branże znane tylko wąskiej grupie osób.

      Podaj nazwę swojej domeny, aby uzyskać darmową konsultację.

      Imię (mile widziane)

      Telefon (mile widziany)




      Ile trwa pozycjonowanie sklepów internetowych?

      Pozycjonowanie jest procesem ciągłym, dlatego im dłużej i konsekwentniej wykonywane są działania, tym widoczność będzie lepsza, a pozycje stabilniejsze. Osiągnięcie pierwszych zadowalających wyników przy SEO dla sklepu jest zawsze trudne do oszacowania, ponieważ tak samo, jak cena usługi zależy od wielu czynników. Można jednak przyjąć, że efekty są zauważalne po ok. 2 m-cach. od podpisania umowy. Po pierwszej optymalizacji zwykle widoczny jest wzrost pozycji, jednak należy pamiętać, że ich stabilizacja może zająć kolejnych kilka miesięcy. Ważnym czynnikiem warunkującym czas, w jakim pojawiają się rezultaty, jest konkurencyjność branży. Frazy z mniejszą średnią ilością wyszukiwań na pewno wskoczą do top 10 znacznie szybciej niż ogólne, popularne frazy.

      Pozycjonowanie sklepu internetowego to obecnie prawdziwy must have dla branży e-commerce. Warto pamiętać, że SEO to przede wszystkim inwestycja, która ma zaowocować prawdziwym zyskiem oraz szansą na rozwój. Nie daj się zdominować przez konkurencję i popraw widoczność swojego sklepu już teraz.