Po co pozycjonować stronę?
Celem pozycjonowania (SEO) jest zaindeksowanie witryny przez bota Google oraz optymalizacja strony w taki sposób, żeby została wyświetlona wyżej niż konkurencja na wybrane frazy. Usługa ta różni się od płatnych wyników (Google Ads, wcześniej: AdWords), ponieważ nie podlega ona ograniczeniom tematycznym i nie wymaga ponoszenia opłat za skuteczność reklamy. Kolejność wyświetlania wyników organicznych nie jest przypadkowa. Podlega ona bowiem algorytmowi, który bierze pod uwagę setki czynników i na ich podstawie “ocenia” daną stronę www. Niestety te elementy zmieniają się i co roku przechodzą aktualizację. Niektóre z nich pozostają jednak podobne i biorą pod uwagę takie czynniki jak aktualność i unikalność treści, budowa URLi, słowa kluczowe serwisu, przyjazna dla użytkownika budowa serwisu, linki odsyłające do witryny z innych stron, świadczące o popularności serwisu. Poprawna optymalizacja serwisu nie polega na stosowaniu sztuczek, ale realnej poprawie jakości treści oraz kodu, tak aby ułatwić ludziom znalezienie tego, czego w danym momencie najbardziej potrzebują.
Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania dzięki SEO?
Wyniki wyszukiwania Google na przestrzeni lat zmieniały się i obecnie są bardziej rozbudowane niż kiedyś. Należy pamiętać, że obecnie składają się one z linków sponsorowanych (Google Ads), niekiedy tzw. Grafu wiedzy, wyników lokalnych (Google Maps, Google Moja Firma) oraz wyników organicznych. Na te dwa ostatnie rodzaje wpływa pozycjonowanie i dzięki odpowiednim działaniom można wypromować swoją witrynę wyżej niż konkurencja. Warto pamiętać, że pozycjonowanie wpływa nie tylko na jakość kodu i względy techniczne, ale także wartość zamieszczonych treści, co pozytywnie wpływa na wizerunek danej firmy.
Jak wygląda proces pozycjonowania witryny?
Pozycjonowanie firmy, a dokładnie jej strony firmowej, odbywa się według ścisłego harmonogramu. Każda strategia poprzedzona jest dokładną analityką konkurencji, działania strony www klienta, historii domeny oraz profilu linków przychodzących. Dopiero po zebraniu odpowiednich danych można przejść do faktycznych czynności.