Pozycjonowanie stron

Lemur Studio > Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron internetowych (ang. Search Engine Optimization) to pojęcie, które w ostatnich latach zyskało na popularności. Nic w tym dziwnego, ponieważ działania wpływające na poprawę widoczności w sieci są obecnie bardzo pożądane. W Polsce w 2017 roku z internetu korzystało prawie 76% mieszkańców kraju, a wartość ta stale wzrasta. Bycie dostrzeżonym w przez użytkowników wyszukiwarek to sposób na zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności swojej marki.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie inaczej zwane SEO to szereg działań wpływających na poprawę widoczności w wyszukiwarce internetowej. W praktyce oznacza to, że poprzez wprowadzenie odpowiednich zmian na stronie połączonych z elementami z marketingu online dana witryna wyświetla się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Ułatwia to osobom zainteresowanym wyszukaniem danej usługi lub produktu i łatwe dotarcie do Twojej firmy.

Po co pozycjonować stronę?

Celem pozycjonowania (SEO) jest zaindeksowanie witryny przez bota Google oraz optymalizacja strony w taki sposób, żeby została wyświetlona wyżej niż konkurencja na wybrane frazy. Usługa ta różni się od płatnych wyników (Google Ads, wcześniej: AdWords), ponieważ nie podlega ona ograniczeniom tematycznym i nie wymaga ponoszenia opłat za skuteczność reklamy. Kolejność wyświetlania wyników organicznych nie jest przypadkowa. Podlega ona bowiem algorytmowi, który bierze pod uwagę setki czynników i na ich podstawie “ocenia” daną stronę www. Niestety te elementy zmieniają się i co roku przechodzą aktualizację. Niektóre z nich pozostają jednak podobne i biorą pod uwagę takie czynniki jak aktualność i unikalność treści, budowa URLi, słowa kluczowe serwisu, przyjazna dla użytkownika budowa serwisu, linki odsyłające do witryny z innych stron, świadczące o popularności serwisu. Poprawna optymalizacja serwisu nie polega na stosowaniu sztuczek, ale realnej poprawie jakości treści oraz kodu, tak aby ułatwić ludziom znalezienie tego, czego w danym momencie najbardziej potrzebują.

Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania dzięki SEO?

Wyniki wyszukiwania Google na przestrzeni lat zmieniały się i obecnie są bardziej rozbudowane niż kiedyś. Należy pamiętać, że obecnie składają się one z linków sponsorowanych (Google Ads), niekiedy tzw. Grafu wiedzy, wyników lokalnych (Google Maps, Google Moja Firma) oraz wyników organicznych. Na te dwa ostatnie rodzaje wpływa pozycjonowanie i dzięki odpowiednim działaniom można wypromować swoją witrynę wyżej niż konkurencja. Warto pamiętać, że pozycjonowanie wpływa nie tylko na jakość kodu i względy techniczne, ale także wartość zamieszczonych treści, co pozytywnie wpływa na wizerunek danej firmy.

Jak wygląda proces pozycjonowania witryny?

Pozycjonowanie firmy, a dokładnie jej strony firmowej, odbywa się według ścisłego harmonogramu. Każda strategia poprzedzona jest dokładną analityką konkurencji, działania strony www klienta, historii domeny oraz profilu linków przychodzących. Dopiero po zebraniu odpowiednich danych można przejść do faktycznych czynności.

Pozycjonowanie strony w Google to szereg czynności, na które składają się działania:

Modyfikacja kodu źródłowego strony, w celu poprawy jej działania, usunięcie błędów oraz dostosowanie jej do wymogów algorytmów wyszukiwarek. W skład tych czynności wchodzi optymalizacja treści.

Zwiększenie popularności witryny w sieci, dzięki zwiększeniu liczby linków prowadzących do strony ze źródeł zewnętrznych. W tym procesie zależy nam na pozyskiwaniu odnośników z witryn z dużym ruchem, które są tematycznie powiązane z pozycjonowaną witryną. Ma to duże znaczenie dla algorytmów.

Działania wewnętrzne i zewnętrzne mające poprawić działanie strony i dostosowanie jej do wytycznych Google

Jednym z podstawowych kryteriów wpływających na widoczności witryny jest wysokiej jakości treść. Zarówno teksty ofertowe, jak i poradniki oraz blog powinny być przejrzyste, przydatne dla użytkownika oraz odpowiadać na jego potrzeby i pytania. Content jest bardzo ważną częścią pozycjonowania, ponieważ jego aktualność, użyteczność oraz poprawność znacznie podnosi jakość witryny dla algorytmu.

To element, który jest częścią działań off-site. Polega na popularyzacji strony w dzieci dzięki zbudowaniu linków prowadzących do strony z różnych źródeł.

Dlaczego warto pozycjonować strony www?

Obecnie na rynku istnieje wiele form promocji usług czy sklepu w internecie. Stojąc przed wyborem w co zainwestować, warto zastanowić się, jakie zalety ma pozycjonowanie strony www.

Trwałe efekty

SEO to jedna z nielicznych usług na rynku, która pozwala uzyskać trwałe efekty. Optymalizacja witryny oraz budowanie profilu linków przychodzących jest procesem czasochłonnych, jednak działania wykonane w ramach pozycjonowa owocują przez długie miesiące, a nawet i lata. Zasługą tego jest praca na wielu polach i stopniowe dostosowywanie witryny do wymogów wyszukiwarek oraz wzbogacanie witryny o nowe wartościowe treści.

Wzrost autorytetu oraz rozpoznawalność marki

Kiedy po wpisaniu w wyszukiwarkę danej frazy na wysokiej pozycji wyświetla się dana marka, to dla potencjalnego klienta jest to firma godna zaufania. Właśnie na takim odbiorze przez użytkownika zależy każdemu przedsiębiorcy. Nie ważne czy jesteś firmą lokalną, która chce umocnić swoją pozycję w regionie lub w danym mieście, czy zależy Ci na dotarciu do potencjalnych klientów w kilku krajach. Pozycjonowanie strony to usługa, która to umożliwia.

Niskie koszty

W porównaniu z innymi formami reklamy online, SEO generuje relatywnie niskie koszty. Biorąc pod uwagę, że docierasz precyzyjnie do klienta szukającego danej usługi czy produktu, to pozycjonowanie jest atrakcyjną alternatywą dla SEM (ang. Search Engine Marketing). Co więcej, jak już wspomnieliśmy, rezultaty są zauważalne znacznie dłużej, a wzrost ruchu na stronie www realnie przekłada się na sprzedaż.

Nieograniczone możliwości

Obecnie wszyscy bez względu na wiek korzystają z internetu. Ogromna popularność urządzeń mobilnych sprawia, że każda osoba, która szuka np. fryzjera czy sklepu budowlanego, najpierw sprawdzi informacje o tym w swoim smartfonie. Co więcej, każda branża bez ograniczeń może korzystać z SEO, co jest ważne zwłaszcza w dobie zaostrzonej polityki dotyczącej reklamowania niektórych towarów lub usług w sieci.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie daje możliwość dotarcia do milionów użytkowników na całym świecie, jednak nie każdy biznes potrzebuje takiego zasięgu. Firmy skoncentrowane na klientach z najbliższej okolicy mogą skorzystać z lokalnego SEO, które pozwoli im zyskać klientów z konkretnego regionu. Takie działanie skupi się tylko na realnych potencjalnych użytkownikach zainteresowanych ofertą danego sklepu czy usług. Dzięki umiejętnemu doborowi fraz kluczowych, które uwzględniają lokalizację, jesteśmy w stanie wypromować firmę w obrębie danego województwa, miasta czy nawet kilku dzielnic konkretnej miejscowości. Pozycjonowanie lokalne opieramy nie tylko na witrynie www, ale także pamiętajmy o ważnej roli, jaką jest Google Maps oraz wizytówka Google Moja Firma. Geolokalizacja odgrywa obecnie ogromną rolę, dlatego nie można ignorować znaczenia innych narzędzi niż strona www.

Pozycjonowanie długi ogon – co to jest?

Dobranie odpowiednich słów kluczowych, na które chcemy wypozycjonować daną witrynę, jest jedną z najważniejszych kwestii przy rozpoczęciu prac nad umową. Ogólne frazy, najczęściej jedno lub dwu wyrazowe są bardzo często wyszukiwane przez użytkowników. Takie hasła nie precyzują intencji i zwykle nie kończą się żadną decyzją ani transakcją. Wpisując frazę “hiszpański” dostaniemy w wynikach ogólne artykuły związane z informacjami na temat tego języka lub kursy online. Google “domyśla się”, że dana osoba prawdopodobnie szukała pewnych ciekawostek związanych z tym tematem. Gdyby jednak wybrała hasło ”szkoła językowa hiszpański”, w którym widać jasny cel, to wyniki podpowiedzą tylko odnośniki związane ściśle z edukacją. Pozycjonowanie z uwzględnieniem długiego ogona (ang. long tail) znacznie lepiej wpływa na wzrost konwersji niż ogólne wyrażenia, które mimo dużej popularności nie generują sprzedaży. Pominięcie długiego ogona przy umowach na SEO jest dużym błędem, dlatego podczas wyboru fraz skupiamy się na optymalnym dopasowaniu haseł kluczowych.

Ile kosztuje pozycjonowanie Twojej firmy?

Pozycjonowanie stron cennik” czy “pozycjonowanie stron cena” to frazy, które bardzo często są wyszukiwane przez naszych potencjalnych klientów. Przez specyfikę usługi, jaką jest SEO, trudno określić ogólny cennik pozycjonowania. Cena zależy od wielu czynników, mi.in. wielkości witryny, zapotrzebowania na wysokiej jakości treści czy historii domeny. Jeżeli chcesz poznać szczegóły, skontaktuj się z nami!