Po co pozycjonować stronę?
Celem pozycjonowania (SEO) jest zaindeksowanie witryny przez bota Google oraz optymalizacja strony w taki sposób, żeby została wyświetlona wyżej niż konkurencja na wybrane frazy. Usługa ta różni się od płatnych wyników (Google Ads, wcześniej: AdWords), ponieważ nie podlega ona ograniczeniom tematycznym i nie wymaga ponoszenia opłat za skuteczność reklamy. Kolejność wyświetlania wyników organicznych nie jest przypadkowa. Podlega ona bowiem algorytmowi, który bierze pod uwagę setki czynników i na ich podstawie “ocenia” daną stronę www. Niestety te elementy zmieniają się i co roku przechodzą aktualizację. Niektóre z nich pozostają jednak podobne i biorą pod uwagę takie czynniki jak ilość, aktualność i unikalność treści, budowa URLi, słowa kluczowe serwisu, przyjazna dla użytkownika budowa serwisu, linki odsyłające do witryny z innych stron, świadczące o popularności serwisu. Poprawna optymalizacja serwisu nie polega na stosowaniu sztuczek, ale realnej poprawie jakości i ilości treści oraz kodu tak, aby ułatwić ludziom znalezienie tego, czego w danym momencie najbardziej potrzebują.
Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania dzięki SEO?
Wyniki wyszukiwania Google na przestrzeni lat zmieniały się i obecnie są bardziej rozbudowane niż kiedyś. Należy pamiętać, że obecnie składają się one z linków sponsorowanych (Google Ads), niekiedy tzw. Grafu wiedzy, filmów z YouTube, wyników lokalnych (Google Maps – Google Moja Firma) oraz wyników organicznych. Na te dwa ostatnie rodzaje wpływa pozycjonowanie i dzięki odpowiednim działaniom można wypromować swoją witrynę lepiej niż konkurencja. Warto pamiętać, że na pozycjonowanie wpływa nie tylko na jakość kodu i względy techniczne, ale także wartość i ilość zamieszczonych treści, co pozytywnie wpływa na wizerunek danej firmy i pomaga jej stać się merytorycznym liderem branży.
Jak wygląda proces pozycjonowania witryny?
Pozycjonowanie strony odbywa się według harmonogramu zaplanowanego indywidualnie dla każdego klienta. Każda branża i firma ma inną specyfikę, przez co każda strategia musi być dostosowana do konkretnej sytuacji, w jakiej znajduje się strona. Po zebraniu odpowiednich danych można przejść do realnych działań.