Pozycjonowanie stron

Lemur Studio > Pozycjonowanie stron

    Podaj nazwę swojej domeny, aby uzyskać darmową konsultację.

    Imię (mile widziane)

    Telefon (mile widziany)




    Pozycjonowanie stron internetowych (ang. Search Engine Optimization) to pojęcie, które w ostatnich latach zyskało i nadal zyskuje na popularności. Nic w tym dziwnego, ponieważ działania wpływające na poprawę widoczności w sieci są obecnie bardzo pożądane. W Polsce w 2021 roku z internetu korzystało prawie 84% mieszkańców kraju, a wartość ta stale wzrasta. Bycie dostrzeżonym w przez użytkowników wyszukiwarek to sposób na zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności swojej marki.

    Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

    Pozycjonowanie inaczej zwane SEO, to szereg działań wpływających na poprawę widoczności w wyszukiwarce internetowej. W praktyce oznacza to, że poprzez wprowadzenie odpowiednich zmian na stronie połączonych z elementami marketingu online dana witryna wyświetla się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Ułatwia to osobom zainteresowanym wyszukanie danej usługi lub produktu i łatwe dotarcie do Twojej firmy.

    Dostarczamy największą ilość treści ze wszystkich agencji SEO w Polsce

    Treść, to obecnie jeden z najważniejszych czynników zwiększających widoczność organiczną stron internetowych. Lemur Studio dostarcza największą jej ilość w Polsce, w przeliczeniu na dany budżet. Dzięki temu Twoja firma może szybciej i więcej zarabiać, budując niejako “przy okazji” rozpoznawalność marki i stając się w tym samym czasie merytorycznym liderem branży.

    o

    Po co pozycjonować stronę?

    Celem pozycjonowania (SEO) jest zaindeksowanie witryny przez bota Google oraz optymalizacja strony w taki sposób, żeby została wyświetlona wyżej niż konkurencja na wybrane frazy. Usługa ta różni się od płatnych wyników (Google Ads, wcześniej: AdWords), ponieważ nie podlega ona ograniczeniom tematycznym i nie wymaga ponoszenia opłat za skuteczność reklamy. Kolejność wyświetlania wyników organicznych nie jest przypadkowa. Podlega ona bowiem algorytmowi, który bierze pod uwagę setki czynników i na ich podstawie “ocenia” daną stronę www. Niestety te elementy zmieniają się i co roku przechodzą aktualizację. Niektóre z nich pozostają jednak podobne i biorą pod uwagę takie czynniki jak ilość, aktualność i unikalność treści, budowa URLi, słowa kluczowe serwisu, przyjazna dla użytkownika budowa serwisu, linki odsyłające do witryny z innych stron, świadczące o popularności serwisu. Poprawna optymalizacja serwisu nie polega na stosowaniu sztuczek, ale realnej poprawie jakości i ilości treści oraz kodu tak, aby ułatwić ludziom znalezienie tego, czego w danym momencie najbardziej potrzebują.

    Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania dzięki SEO?

    Wyniki wyszukiwania Google na przestrzeni lat zmieniały się i obecnie są bardziej rozbudowane niż kiedyś. Należy pamiętać, że obecnie składają się one z linków sponsorowanych (Google Ads), niekiedy tzw. Grafu wiedzy, filmów z YouTube, wyników lokalnych (Google Maps – Google Moja Firma) oraz wyników organicznych. Na te dwa ostatnie rodzaje wpływa pozycjonowanie i dzięki odpowiednim działaniom można wypromować swoją witrynę lepiej niż konkurencja. Warto pamiętać, że na pozycjonowanie wpływa nie tylko na jakość kodu i względy techniczne, ale także wartość i ilość zamieszczonych treści, co pozytywnie wpływa na wizerunek danej firmy i pomaga jej stać się merytorycznym liderem branży.

    Jak wygląda proces pozycjonowania witryny?

    Pozycjonowanie strony odbywa się według harmonogramu zaplanowanego indywidualnie dla każdego klienta. Każda branża i firma ma inną specyfikę, przez co każda strategia musi być dostosowana do konkretnej sytuacji, w jakiej znajduje się strona. Po zebraniu odpowiednich danych można przejść do realnych działań.

    Łączymy obszary SEO z UX oraz działaniami deweloperskimi

    Łączymy te obszary, ponieważ nie chcemy zostawić Cię na lodzie. Większość agencji w Polsce dostarczy Ci jedynie wytyczne do optymalizacji witryny, natomiast wdrożeniem tych wytycznych najczęściej musisz zająć się na własną rękę. W Lemur Studio stworzymy oraz wdrożymy optymalizacje, dzięki czemu zaoszczędzisz czas i pieniądze.

    o

    Pozycjonowanie strony w Google to szereg czynności, na które składają się działania:

    Modyfikacja kodu źródłowego strony, w celu poprawy jej działania, usunięcie błędów oraz dostosowanie jej do wymogów algorytmów wyszukiwarek. W skład tych czynności wchodzi również optymalizacja oraz dodanie nowej – dobrej jakościowo oraz unikalnej treści w dużych ilościach.

    Zwiększenie popularności witryny w sieci, dzięki zwiększeniu liczby linków prowadzących do strony ze źródeł zewnętrznych. W tym procesie zależy nam na pozyskiwaniu odnośników z witryn z dużym ruchem, które są tematycznie powiązane z pozycjonowaną witryną. Ma to duże znaczenie dla algorytmów.

    Działania wewnętrzne i zewnętrzne mające poprawić działanie strony i dostosowanie jej do wytycznych Google

    Jednym z podstawowych kryteriów wpływających na widoczności witryny jest wysokiej jakości treść. Zarówno teksty ofertowe, jak i poradniki oraz blog powinny być przejrzyste, przydatne dla użytkownika oraz odpowiadać na jego potrzeby i pytania. Content jest bardzo ważną częścią pozycjonowania, ponieważ jego aktualność, użyteczność oraz poprawność znacznie podnosi jakość witryny dla algorytmu.

    To element, który jest częścią działań off-site. Polega na popularyzacji strony w dzieci dzięki zbudowaniu linków prowadzących do strony z różnych źródeł.

    Obecnie na rynku istnieje wiele form promocji usług czy sklepu w internecie. Stojąc przed wyborem w co zainwestować, warto zastanowić się, jakie zalety ma pozycjonowanie strony www.

    Dlaczego warto pozycjonować strony www?

    Niskie koszty

    W porównaniu z innymi formami reklamy online, SEO generuje relatywnie niskie koszty. Biorąc pod uwagę, że docierasz precyzyjnie do klienta szukającego danej usługi czy produktu. Co więcej, jak już wspomnieliśmy, rezultaty są zauważalne znacznie dłużej, a wzrost ruchu na stronie realnie przekłada się na sprzedaż.

    Trwałe efekty

    SEO to jedna z nielicznych usług na rynku, która pozwala uzyskać trwałe efekty. Optymalizacja witryny oraz wyposażenie jej w dużą ilość dobrej jakościowo treści jest procesem czasochłonnym, jednak działania wykonane w ramach pozycjonowania owocują przez długie miesiące, a nawet lata.

    Nieograniczone możliwości

    Obecnie wszyscy bez względu na wiek korzystają z Internetu. Ogromna popularność urządzeń mobilnych sprawia, że każda osoba, która szuka np. fryzjera czy sklepu budowlanego, najpierw sprawdzi te informacje w swoim smartphonie. Co więcej, każda branża bez ograniczeń może korzystać z SEO, co jest ważne zwłaszcza w dobie zaostrzonej polityki dotyczącej reklamowania niektórych towarów lub usług w sieci.

    Wzrost autorytetu oraz rozpoznawalność marki

    Kiedy po wpisaniu w wyszukiwarkę danej frazy na wysokiej pozycji wyświetla się dana marka, to dla potencjalnego klienta jest to firma godna zaufania. Właśnie na takim odbiorze przez użytkownika zależy każdemu przedsiębiorcy. Nie ważne czy jesteś firmą lokalną, która chce umocnić swoją pozycję na rynku lokalnym lub w danym mieście, czy zależy Ci na dotarciu do potencjalnych klientów w kilku krajach. Pozycjonowanie strony to usługa, która to umożliwia.

    Przykłady udanej współpracy

    Jeśli myślimy o swoim biznesie długoterminowo, dzięki pozycjonowaniu (SEO) mamy szansę na uzyskanie najbardziej efektywnego kosztu konwersji ze wszystkich kanałów komunikacji z klientem. Potwierdzają to nasze współprace, m.in. z lokalnymi markami z branż:

    oraz globalnymi korporacjami, takimi jak Meiko.

      Podaj nazwę swojej domeny, aby uzyskać darmową konsultację.

      Imię (mile widziane)

      Telefon (mile widziany)




      Czym jest pozycjonowanie lokalne?

      Pozycjonowanie daje możliwość dotarcia do milionów użytkowników na całym świecie, jednak nie każdy biznes potrzebuje takiego zasięgu. Firmy skoncentrowane na klientach z najbliższej okolicy mogą skorzystać z lokalnego SEO, które pozwoli im zyskać klientów z konkretnego regionu. W takich działaniach skupiamy się tylko na realnych, potencjalnych użytkownikach zainteresowanych ofertą danego sklepu, czy też działalności usługowej. Dzięki umiejętnemu doborowi działań, które uwzględniają daną lokalizację, jesteśmy w stanie wypromować firmę w obrębie danego województwa, miasta czy nawet kilku dzielnic konkretnej miejscowości. Działania lokalne opieramy nie tylko na stronie internetowej. Pamiętać musimy również o ważnej roli, jaką pełni wizytówka Google Moja Firma. Geolokalizacja odgrywa obecnie ogromną rolę, dlatego nie można ignorować znaczenia tego narzędzia w komunikacji z potencjalnym klientem.

      Bezpłatnie zarządzamy wizytówką Google Moja Firma

      Ile razy próbowano sprzedać Ci „pozycjonowanie wizytówki” lub straszono Cię, że jeśli nie podejmiesz dodatkowych działań, Twoja wizytówka zostanie usunięta z sieci? W Lemur Studio opiekę nad Google Moja Firma przejmie Twój dedykowany menadżer projektu – zadbamy o to, aby była ona lepiej widoczna na rynku lokalnym i to zupełnie bezpłatnie.

      o

      Pozycjonowanie na długi ogon – co to jest?

      Dobranie odpowiednich słów kluczowych, na które chcemy wypozycjonować daną witrynę, jest jedną z najważniejszych kwestii przy rozpoczęciu prac nad SEO. Ogólne frazy, najczęściej jedno lub dwu wyrazowe są bardzo często wyszukiwane przez użytkowników. Takie hasła nie precyzują intencji i zwykle nie kończą się żadną decyzją ani transakcją. Wpisując frazę “hiszpański” dostaniemy w wynikach ogólne artykuły związane z informacjami na temat tego języka lub kursy online. Google “domyśla się”, że dana osoba prawdopodobnie szukała pewnych ciekawostek związanych z tym tematem. Gdyby jednak wybrała hasło ”szkoła językowa hiszpański”, w którym widać jasny cel, to wyniki podpowiedzą tylko odnośniki związane ściśle z edukacją. Pozycjonowanie z uwzględnieniem długiego ogona (ang. long tail) znacznie lepiej wpływa na wzrost konwersji niż ogólne wyrażenia, które mimo dużej popularności nie generują sprzedaży. Pominięcie długiego ogona przy pracach nad SEO jest dużym błędem, dlatego podczas wyboru fraz skupiamy się na optymalnym dopasowaniu haseł kluczowych.

      Ile kosztuje pozycjonowanie Twojej firmy?

      Pozycjonowanie stron cennik” czy “pozycjonowanie stron cena” to frazy, które bardzo często są wyszukiwane przez naszych potencjalnych klientów. Przez specyfikę usługi, jaką jest SEO, trudno określić ogólny cennik pozycjonowania. Cena zależy od wielu czynników, mi.in. wielkości witryny, zapotrzebowania na wysokiej jakości treści czy historii domeny. Jeżeli chcesz poznać szczegóły lub umówić się na bezpłatne szkolenie SEO/SEM, skonsultuj się z nami!