Wirtualny spacer w branży deweloperskiej
Nowy lub używany dom i mieszkanie należą do grupy produktów, których nikt nie kupi bez wcześniejszego rozpoznania. Składa się na to szereg różnego typu czynników, ale najważniejszym jest oczywiście cena. Zanim dokonamy zakupu chcemy zobaczyć wszystko, co będzie przez lata związane z naszym nowym miejscem zamieszkania – stan budynku. okolica, bliskość szkół i przedszkoli, pracy, przedsiębiorstw usługowych, sklepów. Nawet w przypadku zupełnie nowych budynków, jednym z pierwszych działań, które podejmuje deweloper jest stworzenie wizualizacji, która pomoże uzmysłowić przyszłemu klientowi, jak będzie prezentował się jego dom lub mieszkanie. Aby stworzyć wirtualny spacer po mieszkaniu lub wirtualny spacer po domu, musimy zmierzyć się z istotnym wyzwaniem – takiej wycieczki nie możemy zbudować w ramach programu Google Street View. W Lemur Studio wiemy jednak, jak ugryźć ten temat i zapewnić Waszym przyszłym klientom wirtualny spacer po wnętrzu domu.
Dlaczego nie wirtualny spacer Google Street View?
Polityka firmy Google jest w tym temacie jasna – wirtualny spacer w Google Maps, możemy umieścić tylko wtedy, gdy prowadzimy biznes o charakterze ciągłym. Wszelkiego rodzaju mieszkania lub domy (szczególnie, jeśli są to apartamenty na wynajem), mogą zostać w każdej chwili sprzedane, a spacer wirtualny po domu, początkowo stworzony z myślą biznesową – stałby się z czasem wycieczką po czyimś prywatnym mieszkaniu. Nawet, jeżeli uda nam się stworzyć wizytówkę Google Moja Firma dla biznesu nie spełniającego wymogów technicznych, a następnie umieścić w niej wirtualny spacer Google Street View, to algorytm i tak z czasem wyłapie tą nieścisłość i bez żadnych pytań – usunie spacer oraz wizytówkę. Szkoda czasu i energii, a przede wszystkim pieniędzy na walkę z algorytmem Google, która i tak z góry skazana jest na porażkę. Dużo lepiej będzie zainwestować te same środki w wirtualne spacery po domach oparte na technologii Flash.
Wirtualne spacery po domu dla branży deweloperskiej
Wspomniana w powyższym akapicie technologia Flash jest bardzo ciekawym rozwiązaniem, a dodatkowo niosącym za sobą szereg korzyści, których nie posiada spacer Google Street View. W ramach tego samego budżetu spacer Flash możemy dużo bardziej zindywidualizować i dodać do niego znacznie większą ilość interaktywnych elementów, niż w przypadku produktu firmy Google. Poszczególne panoramy składające się na spacer mogą być od siebie dowolnie odległe, możemy “przechodzić” pomiędzy nimi na wiele różnych sposobów oraz wyświetlać je w formie menu, praktycznie w dowolnym miejscu. To jednak nie wszystko – spacer Flash możemy zanimować i wyświetlać użytkownikom w ruchomej formie. Największa różnica pomiędzy Google Street View, a wirtualnym spacerem w technologii Flash jest hosting spaceru. W tym pierwszym przypadku, jak łatwo się domyślić – spacer utrzymywany jest dożywotnio i bezpłatnie na serwerach firmy Google, w tym drugim zaś – jego hostingiem musimy zająć się na własną rękę. W obecnych czasach nie jest to jednak żaden problem, ponieważ w 95% przypadków, jeżeli posiadasz własną stronę internetową, to zasoby serwera z którego aktualnie korzystasz oraz który i tak – regularnie opłacasz, wystarczą w zupełności na bezproblemowe utrzymanie spaceru. W większości przypadków spacer i tak będzie utrzymywany jedynie przez kilka tygodni, aż do momentu sprzedaży danej nieruchomości.
Komu najbardziej przydaje się wirtualny spacer dla branży deweloperskiej?
Na wirtualnym spacerze w technologii Flash, oczywiście – poza wszystkimi potencjalnymi nabywcami nieruchomości – skorzystają przede wszystkim biura pośrednictwa nieruchomości. Możliwość pokazania domu lub mieszkania, bez odwiedzania go za każdym razem, kiedy tylko potencjalny klient chce na nie rzucić okiem, to gigantyczna oszczędność czasu, a więc również zasobów i środków. Ze względów prestiżowych, dobre firmy deweloperskie również tworzą wirtualne spacery, np. po aktualnych stanach budowy, dzięki czemu mogą utrzymywać stałe i dobre relacje z klientem przez dłuższy czas.