Wizytówki firmowe

Lemur Studio > Wizytówki firmowe

Czym jest wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma jest największym na świecie katalogiem firm lokalnych, a dostęp do niej mają wszyscy użytkownicy wyszukiwarki oraz usługi Google Maps. Samo założenie wizytówki jest w 100% bezpłatne i nie jest związane z żadnymi rocznymi opłatami, ani miesięcznymi abonamentami. Należy zadbać, aby dane w wizytówce (takie jak adres, telefon i godziny otwarcia) były zawsze aktualne. Kiedy wizytówka wyświetla się nam na klasycznym komputerze (desktopie) zajmuje ona już niemal pół ekranu. Na smartfonie natomiast z reguły zajmuje ona cała górną powierzchnię wyników wyszukiwania i wyświetla się bardzo często przed pozycjonowaną stroną lub kanałami społecznościowymi Twojej firmy. Kiedy potencjalny klient zobaczy, że Twoja firma jest zamknięta, nie będzie już dociekał i sprawdzał informacji na stronie, czy aby na pewno tak jest – właśnie dlatego poprawność danych i ich ciągła aktualizacja jest taka ważna.

Jak założyć bezpłatną wizytówkę?

Pierwszym krokiem, który należy uczynić jest założenie konta w serwisie Google. Następnie, kiedy jesteśmy już zalogowani należy w prawym górnym rogu kliknąć na ikonkę dziewięciu kwadracików, dzięki temu wysunie się nam dodatkowe menu. Wybieramy z niego zakładkę “Moja Firma”. Z lewego menu wybieramy opcję “Zarządzaj lokalizacjami”, następnie na “Dodaj lokalizację”. Wpisujemy nazwę firmy, podajemy adres, dane kontaktowe oraz umieszczamy pinezkę na mapie w miejscu prowadzenia naszego biznesu. W kolejnym kroku musimy zweryfikować naszą wizytówkę. Jeżeli jest ona nowa, najprawdopodobniej jedynym sposobem weryfikacji, który podpowie nam system jest ta, za pośrednictwem kartki pocztowej. Na podany adres do 14 dni przyjdzie do Was kod weryfikacyjny. Ponownie przenosimy się do zakładki “Zarządzaj lokalizacjami”. Tam, obok założonej przez nas wizytówki widnieje informacja “Zweryfikuj teraz”. Klikamy na odnośnik, podajemy kod z kartki pocztowej i odtąd nasza wizytówka została poprawnie zweryfikowana. W panelu “Moja Firma” możesz założyć dowolną liczbę wizytówek, w zależności od tego, iloma lokalizacjami dysponujesz. Co natomiast w przypadku, gdy Twoja wizytówka jest już założona? Jeżeli w wizytówce wyświetla się pytanie “Czy jesteś właścicielem firmy”, to klikając na to pytanie od razu zostaniemy przeniesieni do procesu weryfikacji – dobrze będzie, jeżeli w tym czasie będziemy już zalogowani do usługi Google. Może się zdarzyć również tak, że Twoja wizytówka jest już założona, natomiast po prostu o tym nie wiedziałeś – wtedy podczas zakładania lokalizacji algorytm Google zapyta Cię, czy wizytówka, która znajduje się np. pod Twoim adresem jest Twoją firmą. Jeżeli będziesz miał taką możliwość, koniecznie z tego skorzystaj i przejmij wizytówkę – wizytówki z długą historią będą lepiej wyświetlały się na mapach oraz w wynikach wyszukiwania Google. Istnieje również szansa, że posiadasz wizytówkę, jest ona zweryfikowana, natomiast nie masz do niej danych logowania. Wtedy najprostszą opcją jest zgłoszenie się do nas. Z chęcią odzyskamy dla Ciebie wizytówkę i będziesz mógł cieszyć się jej pełną kontrolą.

Dodatkowe korzyści

Od dłuższego czasu mamy również możliwość wchodzenia w dodatkową interakcję z użytkownikami, poprzez publikowanie w wizytówce wpisów, informacji o zbliżających się wydarzeniach, czy też cennika usług lub odnośnika do rejestracji on-line. Dzięki wpisom możemy wypromować jakieś wydarzenie, przekazać swoim klientom kod rabatowy na produkty lub po prostu dodatkowo zareklamować swoje usługi. Najważniejszym i najlepiej widocznym będzie zawsze ostatnio umieszczony wpis (podobnie, jak to się ma w przypadku mediów społecznościowych), natomiast jeśli tylko mamy na to ochotę, możemy umieścić ich dowolną ilość.

Pierwsza strona wyników wyszukiwania

Jak z pewnością zauważyłeś Twoja wizytówka zawsze wyświetla się tylko na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, dzięki czemu ma ona olbrzymi potencjał sprzedażowy. Pod żadnym pozorem nie możesz tego kanału zaniedbać! Przy wyświetleniu odpowiedniej wizytówki algorytm Google bierze pod uwagę wiele czynników, natomiast jednym z najważniejszych jest czynnik lokalizacyjny. Z większym prawdopodobieństwem wyświetlona zostanie wizytówka firmy, która znajduje się fizycznie bliżej Ciebie.

Mieszane wyniki wyszukiwania

Czasami zdarza się, że wpisywana przez Ciebie, popularna fraza zwraca na pierwszej stronie mapkę z zaznaczonymi lokalizacjami i nazwami wizytówek kilku firm w okolicy. Są to tzw. mieszane wyniki wyszukiwania (czyli takie, gdzie oprócz odnośników do stron znajduje się jeszcze coś – grafika, filmy lub, jak w naszym przypadku – mapa). Z pewnością chciałbyś, aby Twoja firma była na takiej mapce na pierwszym miejscu, prawda? Aby to uczynić wizytówka musi zostać dobrze zoptymalizowana oraz opisana. Istnieje również kilka sposobów, aby podnieść jej ranking i zdecydowanie zwiększyć widoczność. Jednym z najlepszych jest dodanie do wizytówki wirtualnego spaceru, zgodnego z wymogami projektu Google Street View. Każda długość spaceru poprawia widoczność wizytówki, natomiast im jest on szerszy, tym na dłużej przyciągniesz uwagę potencjalnego klienta. Pamiętaj, że zawsze to Ty wybierasz jego zakres, a zarazem również cenę! Dodatkowo, spacer jest świetnym elementem podnoszącym wiarygodność prowadzonego przez Ciebie biznesu oraz doskonale sprawdza się jako element uzupełniający stronę internetową oraz media społecznościowe.

Wyniki wyszukiwania w Google Maps

Kiedy wchodzimy w usługę Google Maps, a następnie przybliżamy mapę, naszym oczom ukazuje się coraz więcej wizytówek, coraz większej ilości biznesów. Co zrobić, aby nie trzeba było ‘schodzić’ na sam dół, aby zobaczyć tą Twoją? Oprócz opisanego w poprzednim akapicie wirtualnego spaceru Google Street View na podniesienie rankingu Twojej wizytówki jest jeszcze kilka sposobów. Dobrze jest, gdy dodanych zostanie do niego kilka zdjęć, przedstawiających załogę oraz wnętrza pomieszczeń. Należy zadbać o poprawny i odpowiadający stanowi faktycznemu opis prowadzonej przez Ciebie działalności, nasycony w odpowiedni sposób słowami kluczowymi. Dodatkowo warto zachęcić swoich klientów, aby dodali do wizytówki opinię na nasz temat – ten zabieg oprócz poprawienia widoczności naszej wizytówki spowoduje, że będzie ona również lepiej wyglądać, zyska większe zaufanie w oczach Twoich potencjalnych klientów.