Wirtualny spacer po hotelu szansą na więcej gości

Lemur Studio > Blog  > Wirtualny spacer po hotelu szansą na więcej gości

Wirtualny spacer po hotelu szansą na więcej gości

Branża hotelarska jest jedną z najbardziej konkurencyjnych branż na Świecie. Badania* pokazują wyraźnie, że oprócz lokalizacji na wybór danego obiektu przez klienta składa się szereg różnego typu czynników. Należą do nich między innymi opinie pozostałych gości, komfort, bezpieczeństwo, dostęp do sieci, czystość i wyposażenie pokoi, jakość hotelowej restauracji, czy też ogólnie pojęta wygoda w korzystaniu z obiektu oraz obsługa. Tylko jak zaprezentować potencjalnemu klientowi wszystkie swoje atuty i wyróżnić się pozytywnie na tle konkurencji? Odpowiedzią jest wirtualny spacer, który nigdzie nie sprawdza się tak dobrze, jak w branży hotelarskiej. Zdjęcia już od dawna schodzą na dalszy plan. Od teraz klient będzie mógł odwiedzić Wasz hotel jeszcze… zanim się w nim pojawi!

Wybór miejsc pod wirtualny spacer. Hotel ma tą możliwość!

Wirtualny spacer po hotelu, w klasycznej formie tworzony jest z zestawu pojedynczych zdjęć sferycznych, łączonych ze sobą za pomocą odpowiedniego rodzaju narzędzi. Naczelną zasadą jest to, aby poszczególne panoramy – zdjęcia sferyczne “widziały” się między sobą. Chodzi tutaj o to, że jeżeli człowiek stanie w miejscu wykonywania zdjęcia sferycznego, musi widzieć wyraźnie na własne oczy kolejny punkt, gdzie dane zdjęcie będzie wykonywane. W ten właśnie sposób budowany jest spacer według klasycznego modelu, jednak najczęściej ma on zastosowanie jedynie w przypadku lokalizacji o stosunkowo niewielkiej powierzchni, takich jak bary, restauracje, biura. Ilość pojedynczych panoram sferycznych, z których składany będzie spacer determinuje w sposób bezpośredni koszt danego projektu. Idealną sytuacją byłoby posiadanie wystarczającej ilości środków, aby przeprowadzić dokładny spacer po każdym zakątku obiektu hotelowego, jednak w praktyce z reguły należy połączyć ekonomię ze zdrowym rozsądkiem i znaleźć pośrednie rozwiązanie kompromisowe. Z pomocą przychodzi nam tu przydatna funkcjonalność, wbudowana w wirtualny spacer Google Maps. Mianowicie chodzi tutaj, o możliwość budowania “pięter” obiektu. Dzięki intuicyjnemu menu zlokalizowanemu po prawej stronie okna mamy możliwość przedostawania się pomiędzy poszczególnymi fragmentami wirtualnego spaceru, tym samym ograniczając jego rozpiętość oraz wspomniane koszty. Fotograf Google pomoże Wam w wyborze miejsc pod wirtualny spacer, natomiast nie zaskoczymy Was zapewne w żaden sposób – jeżeli większość pokoi w Waszym obiekcie wygląda podobnie, mają taką samą kolorystykę, układ powierzchni, wyposażenie, to nie ma absolutnie żadnego sensu, aby wszystkie te pokoje pokazywać z osobna. Wspólnie wybierzemy kilka wariantów, które ostatecznie zostaną przedstawione potencjalnemu klientowi. Niezwykle ważne jest również zaprezentowanie swojego lobby, recepcji, a elementem wręcz obowiązkowym jest wirtualny spacer po restauracji. Jeżeli w skład Waszego obiektu wchodzi np. sala weselna, to nie ma żadnych przeszkód, aby po naszej wizycie była to już sferyczna sala bankietowa. Jeżeli interesuje Was wirtualny spacer po pensjonacie, w którym niezwykle ważna jest prezentacja obiektów zielonych – ogrodu, placu zabaw dla dzieci, czy też polany grillowej, to takie miejsca również powinny znaleźć się w planie danej sesji zdjęciowej. Nic nas nie ogranicza!

Jakie są koszty stworzenia wirtualnego spaceru dla branży hotelarskiej?

Minimalną liczbę pojedynczych panoram sferycznych (determinujących ostateczny koszt), które wejdą w skład wirtualnego spaceru określa liczba pomieszczeń, które planujecie zawrzeć w danej sesji. Pamiętać należy jednak, że tak, jak w przypadku niewielkiego pokoju bez łazienki wykonanie jednej fotografii sferycznej może być wystarczające, tak w przypadku pokaźnej recepcji, czy też restauracji należy liczyć się z ich większą ilością. Warto pamiętać również o tym, że wirtualny spacer Google Street View może być w dowolnym momencie rozbudowywany. Możemy zacząć od samej recepcji lub kilku pokoi, a zakończyć na pełnym i dokładnym spacerze po każdym zakątku obiektu. Koszt pojedynczej fotografii sferycznej jest niezmienny i wynosi 100 PLN. Z pewnością pomożemy Wam wybrać najlepszą możliwą konfigurację zdjęć, aby jak najlepiej zaprezentować Wasz obiekt hotelowy niezależnie od budżetu, którym dysponujecie.

* Sohrabi, Babak & Raeesi Vanani, Iman & Tahmasebipur, Kaveh & Fazli, Safar. (2012). An exploratory analysis of hotel selection factors: A comprehensive survey of Tehran hotels. International Journal of Hospitality Management. 31. 96–106. 10.1016/j.ijhm.2011.06.002.