Optymalizacja strony

Lemur Studio > Optymalizacja strony

Optymalizacja stron www to pojęcie, które wymienia się najczęściej w kontekście pozycjonowania. Zwiększenie widoczności w sieci wymaga zadbania o wiele czynników takich jak poprawność kodu witryny czy odpowiednia struktura kategorii. Wdrożenie optymalizacji w obrębie strony internetowej pozwala osiągnąć wysokie pozycje w Google oraz wyprzedzić konkurencję w kanale online.

Co to jest optymalizacja SEO?

Jak już wcześniej wspomniano optymalizacja strony internetowej jest elementem, który nierozerwalnie łączy się z pozycjonowaniem. Wyszukiwarka Google ustala ranking pozycji na podstawie szeregu czynników. Specjalnie opracowany algorytm codziennie skanuje tysiące stron internetowych w poszukiwaniu tych najbardziej wartościowych. Liczy się treść, jakość kodu, przejrzysta budowa, linkowanie wewnętrzne, szybkość ładowania się strony oraz wiele innych. Wytyczne Google dla webmasterów pokazują, jakie warunki powinna spełniać witryna www, aby mieć większe szanse na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja serwisu w zależności od jego stanu może wymagać sporej przebudowy struktury oraz ingerencji w kod źródłowy. Ważne, aby przed rozpoczęciem prac dokładnie przeanalizować serwis i dopasować strategię indywidualnie do danego przypadku oraz branży, w której działa klient.

Analiza SEO i ocena strony internetowej

Dokładne przebadanie strony pod względem technicznym jest niezbędne do ustalenia odpowiedniego planu optymalizacji witryny. Ustalenie błędów, które wymagają poprawy oraz ewentualnych braków, jeśli chodzi o ilość treści lub ich jakość jest konieczne, aby skutecznie polepszyć pozycję strony w Google. Nie ma jednej recepty na optymalizację każdego serwisu, który jest dostępny w sieci. W zależności od wielkości strony i jej przeznaczenia należy wdrożyć inne zmiany. Praca nad stroną informacyjną lub katalogową jest zupełnie inna niż wtedy, kiedy mamy do czynienia ze sklepem internetowym. Ilość zakładek, kart produktów czy rodzaj silnika strony wpływa na czas, jaki jest potrzebny do wykonania podstawowej optymalizacji witryny. Co więcej, nie można powiedzieć, że optymalizacja strony pod Google to czynność jednorazowa. Algorytmy Google, co jakiś czas ulegają zmianom, dlatego należy ciągle brać to pod uwagę i wprowadzać korekty do wcześniejszych założeń. SEO to proces ciągły, dlatego najlepsze efekty osiąga się po wielu miesiącach systematycznej pracy nad ulepszaniem witryny www. Analiza strony internetowej to czynność, której nie należy ignorować, ponieważ tylko na podstawie konkretnych danych można zbudować sensowną i skuteczną strategię SEO.

Analiza stron konkurencji

Pełnoprawny plan działań optymalizacyjnych i SEO koniecznie powinien zawierać analizę konkurencji. Żeby wyprzedzić największych graczy, którzy zagrażają Twojemu biznesowi, najpierw trzeba dokładnie ich poznać. Wielu przedsiębiorców mylnie określa swoich konkurentów. Na podstawie widoczności, wspólnych oraz odrębnych fraz kluczowych można realnie określić, kto w segmencie online jest mocniejszy od Ciebie. Mając to na uwadzę, można skomponować zbiór działań, który szybciej doprowadzi do celu, jakim są najwyższe wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Określenie mocnych stron konkurencji i jej monitorowanie to bardzo istotny element, którego nie można przeoczyć w procesie pozycjonowania. Analityka SEO to dziedzina, dzięki której można wyeliminować wiele błędów na stronie, ale także uniknąć nietrafionych koncepcji przy tworzeniu planu optymalizacyjnego.

Narzędzia do optymalizacji strony

Audyt strony www można wykonać automatycznie online. Wiele z tych narzędzi jednak ma wiele wad i wygenerowane przez te aplikacje nie zawsze można uznać za wiarygodne. Co więcej, korzystając z witryn, które oferują darmowy audyt SEO, nie ma możliwości otrzymania interpretacji tych danych oraz rozmowy ze specjalistą. Zwykle trzeba wtedy nawiązać regularną współpracę, żeby dowiedzieć się o szczegółach audytu i możliwościach ich wdrożenia. Zamiast skupiać się na sugestiach narzędzi online, lepiej zainwestować w pełnoprawną analizę strony wraz z wytycznymi do wdrożenia. Specjaliści SEO w naszej agencji to doświadczeni eksperci, którzy na co dzień korzystają z narzędzi analitycznych dostarczanych przez Google, ale także innych znanych dostawców technologii specjalizujących się w SEO. Dzięki zbieraniu danych oraz ich analizie na bieżąco możemy reagować na spadki pozycji, oraz zmiany algorytmów Google. Jak już wcześniej wspomniano pozycjonowanie to proces długotrwały, dlatego wymagana jest ciągła obserwacja i raportowanie efektów pracy. Współpraca z profesjonalną firmą daje nie tylko rezultaty, ale także możliwość sprawdzania, na jakim etapie są prace. Dostęp do szeregu narzędzi i informowanie klienta o postępach daje pełną transparentność współpracy.

Audyt sklepu

Branża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie. Z roku na rok sklepów online przybywa, a co za tym idzie konkurencja dla nowych firm, wchodzących dopiero na rynek jest jeszcze większa. Żeby dogonić konkurentów, nie wystarczy mieć świetny asortyment i rozsądne ceny. Klienci muszą najpierw znaleźć Twój sklep! Jeżeli nie podejmiesz odpowiednich kroków, aby Twój serwis był “Google friendly” nigdy nie pokonasz swoich rywali w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja sklepu jest bardzo istotna, a żeby wykonać ją poprawnie, musisz najpierw dowiedzieć się, jakie są mocne i słabe strony witryny. Ocena sklepu online pod kątem zawartości treści oraz poprawności kodowania jest kluczowa. Ewentualne błędy optymalizacyjne mogą rzutować na Twoją widoczność, nie ważne ile pieniędzy będziesz inwestował z artykuły sponsorowane czy social media. Optymalizacja serwisu sprzedażowego jest absolutną podstawą. Warto zaznaczyć, że optymalizacja strony nie bierze pod uwagę nie tylko i wyłącznie technicznych kwestii związanych z indeksowaniem przez Google. Troszczymy się również o sprawy związane z user experience, co sprawia, że klienci chętniej powracają do Twojego sklepu. Kompleksowo troszczymy się o sklepy online, ponieważ od wielu czynników zależy sukces biznesu opartego na e-commerce.

Kiedy warto zadbać o optymalizację strony pod wyszukiwarkę Google?

Nowe serwisy, które dopiero powstają powinny, już na etapie projektowania być zoptymalizowane pod wymagania Google. Jeżeli jednak Twoja strona zbudowana została bez uwzględnienia podstawowych zasad SEO, zwróć się z tym problemem do specjalisty. Co więcej, jeżeli podjąłeś już pewne kroki zmierzające do polepszenia pozycji Twojej strony w sieci, a nadal nie widzisz efektów, to może warto wykonać audyt witryny. Może okazać się, że przeoczyłeś pewne kwestie, które blokują rozwój marki. Problemem może być także błędnie określona grupa docelowa oraz konkurencja. Strategia działań wewnętrznych, jak i zewnętrznych na stronie powinna być ściśle powiązana ze specyfiką branży. Dlatego, jeżeli nie widzisz efektów w postaci zwiększania widoczności, to warto porozmawiać ze specjalistą, który pomoże Ci obrać odpowiedni kierunek lub zadba o SEO za Ciebie. Ważne, żeby w odpowiednim momencie zareagować, ponieważ konkurencja nie śpi, a walka o widoczność w sieci jest coraz trudniejsza.

Agencja SEO

Jesteśmy agencją SEO, która kładzie nacisk na jakość skuteczność usług. Łączymy doświadczenie w branży online, z umiejętnościami technicznymi, content marketingiem oraz UX, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty dla naszych klientów. Możemy poszczycić się szeroka oferta usług oraz wieloma zadowolonymi klientami. Chętnie przedstawimy Ci naszą wizję współpracy oraz, co naszym zdaniem jest receptą na sukces Twojej firmy w sieci! W Polsce istnieje wiele agencji SEO, jednak my proponujemy kompleksową ofertę, która wykracza poza standardową optymalizację on-site. Przekonaj się, że holistyczne podejście do marketingu online zaowocuje dobrymi wynikami i zwiększonymi dochodami Twojej firmy.

Nasza siedziba znajduje się w Poznaniu, jednak nasze doświadczenie odnosi się do projektów nie tylko regionalnych, ale także ogólnopolskich. Zajmiemy się promocją biznesu na skalę lokalną, krajową, a także międzynarodową. Masz pytania? Skontaktuj się z nami w celu omówienia szczegółów naszej oferty. Pomożemy Ci spojrzeć na promocję Twojej firmy z nieco innej perspektywy. Nie czekaj i postaw na optymalizację strony już dzisiaj!